Collectie Killingspree (nieuwe foto,s nieuwe plaats page 19)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Reca
Lid

Bericht door Reca »

anti repro schreef:Weer een machtsstrijd tussen Nederland en Belgie gaande ? :?

Was tevens mijn laatste post. Gegroet. (zal wel reacties van kwaliteit opleveren)
(te hoog jaloeziegehalte, hulpvaardigheid ver te zoeken, kennisnivo.. tja..)

Succes verder met uw forum !!

ps: mooie buste.
Hallo anti-repro.
Ik hoop dat je toch nog mijn vraag wilt beantwoorden, ik vraag me namelijk af waarom jij je aangesproken?/beledigd?/andere reden? voelt waardoor je niks meer wilt posten.

@sander, ik wil ook al heb ik dat reeds eerder vermeld, nog even benadrukken dat deze repro pop NIET in het museum staat/komt te staan. Dit is gewoon een hebbedingetje dat Niels graag wilde hebben, en ik hoop dat inmiddels voor eenieder wel duidelijk mag zijn dat Niels een serieuze verzamelaar is, en dus ook zelf er niet aan zou denken om zoiets tussen zijn duurbetaald origineel spul te zetten...

mvg
rémy
----
Reca
Lid

Bericht door Reca »

willysproject schreef:Volledig correct!

Replica wordt gekocht; origineel wordt verzameld!
Maar waarom replica WH Pz als SS Pz doen voorstellen? Waren de SS Pz wrappers en broeken uitverkocht?

Dodo schreef: Wat is de logica erachter dat wanneer je één repro stuk koopt, je beter meteen de rest kan vervangen voor replica? Als je mij dat kan uitleggen...
waarom val je zo over het feit dat hij een replica (waarschijnlijk niet eens bewust, omdat hij geen ss-verzamelaar is) tot een andere replica vermaakt. Het gaat toch alleen om een ding dat hij voor zichzelf heeft gekocht en waarvan hij niet claimt dat het origineel is, of zelfs maar openlijk ergens tentoonsteld.
Daarbij wil ook ik mijn verwondering uitten over het feit dat Sander en jij bij eerdere updates van zijn prachtige collectie nergens te bekennen zijn, en nu opeens bijna tegelijkertijd opeens er weer wel zijn om Niels te bekritiseren, hopelijk kan een van jullie verklaren waarom toen niet en nu wel??
Verder vind ik het een beetje slap dat jij eerst Niels een veeg uit de pan geeft en vervolgens zegt, haal mijn reacties maar weer weg omdat ik er toch niet aan mee wil doen....
Dat is alsof ik zou zeggen dat je collectie bijeengeraapte zooi zou zijn en vervolgens zou zeggen laat maar weer zitten zonder verdere opgaaf van redenen..
Ik hoop echt dat jij (en sander) nog wta van jullie laten horen
mvg
Rémy
----
willysproject
Lid

Bericht door willysproject »

Beste,

Ik verzamel geen LW omdat dat naar mijn mening veel te courant is. Als je tegen deze avond 15 origineel gemonteerde LW M43 mutsen of schuitjes zou willen hebben, is dat geen probleem om dat te bekomen. Die LW zaken zijn namelijk overvloedig te vinden. Daarom interesseert een LW verzameling mij niet. Geef mij maar een bescheiden WH verzameling met origineel gemonteerde topstukken
Indien we hier eens enkele originele ( en origineel gemonteerde) WH M43 mutsen zouden zien en enkele origineel gemonteerde WH jassen zou dat wel veranderen en zouden we wel al in de updates te bekennen zijn.
Neem mij nu a.u.b. niet kwalijk dat LW gerief mij niet interesseert...

MvG,
Gerd V
Rémy carré schreef:Daarbij wil ook ik mijn verwondering uitten over het feit dat Sander en jij bij eerdere updates van zijn prachtige collectie nergens te bekennen zijn
Reca
Lid

Bericht door Reca »

willysproject schreef:Beste,

Ik verzamel geen LW omdat dat naar mijn mening veel te courant is. Als je tegen deze avond 15 origineel gemonteerde LW M43 mutsen of schuitjes zou willen hebben, is dat geen probleem om dat te bekomen. Die LW zaken zijn namelijk overvloedig te vinden. Daarom interesseert een LW verzameling mij niet. Geef mij maar een bescheiden WH verzameling met origineel gemonteerde topstukken
Indien we hier eens enkele originele ( en origineel gemonteerde) WH M43 mutsen zouden zien en enkele origineel gemonteerde WH jassen zou dat wel veranderen en zouden we wel al in de updates te bekennen zijn.
Neem mij nu a.u.b. niet kwalijk dat LW gerief mij niet interesseert...

MvG,
Gerd V
Rémy carré schreef:Daarbij wil ook ik mijn verwondering uitten over het feit dat Sander en jij bij eerdere updates van zijn prachtige collectie nergens te bekennen zijn
Allereerst fijn voor je onderbouwde mening, maar waarom ben je er (toevallig??) tegelijk met Sander die ook in geen tijden hier meer wat heeft laten horen wel zo snel iemand een replica koopt (die dus gewoon thuis wordt bewaard)
Daarbij denk ik dat LW schaarser is dan dat jij laat voorkomen, al zijn bepaalde spullen natuurlijk makkelijker te krijgen als andere (tien veldmutsen zijn niet zomaar ergens te vinden, ik denk dat je bijna net zo makkelijk SS veldmutsen zou kunnen vinden alleen betaal je daar meer voor en Wh veldmutsen zijn al helemaal makkelijk te vinden.) Daarbij kom je op mij over alsof je denkt dat de collectie van Niels (en mij) voor een euro te krijgen is op elke rommelmarkt, maar ik kan je verzekeren dat je voor de waarde enkele mooie ss uniformen kunt aankleden..

rémy
----
willysproject
Lid

Hallo,

pas op wat je zegt, want blijkbaar spreken we hier niet over hetzelfde. Ik heb het over "origineel" origineel... En niet over origineel omdat het zo op de verkoper zijn website vermeld staat. Er is een groot verschil tussen beide...
Rémy carré schreef: ik denk dat je bijna net zo makkelijk SS veldmutsen zou kunnen vinden alleen betaal je daar meer voor en Wh veldmutsen zijn al helemaal makkelijk te vinden.)
rémy
Laatst gewijzigd door willysproject op 27 mar 2007, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reca
Lid

Bericht door Reca »

Rémy carré schreef:
Allereerst fijn voor je onderbouwde mening, maar waarom ben je er (toevallig??) tegelijk met Sander die ook in geen tijden hier meer wat heeft laten horen wel zo snel iemand een replica koopt (die dus gewoon thuis wordt bewaard)
Daarbij kom je op mij over alsof je denkt dat de collectie van Niels (en mij) voor een euro te krijgen is op elke rommelmarkt, maar ik kan je verzekeren dat je voor de waarde enkele mooie ss uniformen kunt aankleden..

rémy
als het aan mij ligt blijft dit gewoon staan maargoed..
Dan blijven dus bovenstaande vragen/reacties nog onbeantwoord

Rémy
----
willysproject
Lid

Hallo,

Natuurlijk zullen die zaken in Niels zijn verzameling wel geld kosten en zijn ze niet voor niets te vinden. Maar aangezien LW, noch het opzetten van poppen of maken van diorama's mijn ding zijn, spreken deze zaken mij persoonlijk minder aan.

MvG,
Gerd V

Rémy carré schreef:
Rémy carré schreef:
Daarbij kom je op mij over alsof je denkt dat de collectie van Niels (en mij) voor een euro te krijgen is op elke rommelmarkt, maar ik kan je verzekeren dat je voor de waarde enkele mooie ss uniformen kunt aankleden..

rémy
als het aan mij ligt blijft dit gewoon staan maargoed..
Dan blijven dus bovenstaande vragen/reacties nog onbeantwoord

Rémy
Laatst gewijzigd door willysproject op 27 mar 2007, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
killingspree
Lid

Bericht door killingspree »

beetje vreemd allemaal,
dus omdat luftwaffe niet jou ding is ga je maar een beetje lopen zeiken over wel of neit origineel gemonteerde dingen :?
erg triest willysproject.
Ik kan me anders nog heel goed de blik van jou herinneren toen je mijn " fake" helm effe wou bekijken.
Ik zou als ik jou was maar eens eerst binnen je eigen cirkeltje kijken voor dat je andere gaat becritiseren. Of het nu wel of niet je ding is.
Ik kan me voor stellen dat het niet jou ding is, prima, fijn moet je zelf weten, maar ga dan niet over een ander onder werp zitten zwammen want daar hebben we allemaal niet over.

mooie muts trouwens daar valt inderdaad niks over te zeggen.
succes met je muts dan zou ik zeggen

gr van niels
killingspree
Lid

nog effe dit,
de reden waarom ik luftwaffe verzamel is niet omdat het "beter te krijgen is" , nee, Ik verzamel luftwaffe om dat het streek gebonden is en het in mijn woonplaats luftwaffe rond heeft gebanjerd.

gr van niels
Luc J.
Lid
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Je mag in ieder geval super trots zijn op je verzameling!
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
killingspree
Lid

merci

nou dan hier het volgende willysproject
je zit wel te miepe over schuitjes en m43 mutsen, daar geef ik je gelijk in.
maar..............
vind jij eens een :
LBA gestempelde Zeltbahn
Luftwaffe broodzakken,
Luftwaffe gestempelde affe's
luftwaffe broodzak riemen.
Luftwaffe kampfmesser
Luftwaffe gestempelde K98 bajonetten
Luftwaffe / LBA gestempelde K98 tasjes
Fliegerbluses

zo kan ik nog wel effe door gaan
wehrmacht broodzakken word je mee dood gegooid, zelfde als zeltbahns, nog niet te spreken over k98tassen en bajonetten,

Moet ik nog door gaan ??
willysproject
Lid

-Edit-

Edit 1: Ik hoop dat je ooit eens een iets kritischer ingesteldheid begint aan te nemen wat betreft al of niet origineel gemonteerd.

Edit 2: Die muts heb ik niet meer zoals er vermeld staat.

Edit 3: Mijn initiële reply ging over de repro WH panzer wrapper, die verkeerdelijk als W-SS Pz werd aanzien

Edit 4: In mijn posts gebruik ik nergens woorden zoals "zeiken" of "zwammen". Bij ons hebben dergelijke woorden een tamelijk brutale en arrogante bijklank... ("Brutaal" en "arrogant" zijn geen synoniemen voor "stoer" of "ruig")

MvG,
Gerd V
killingspree schreef:beetje vreemd allemaal,
dus omdat luftwaffe niet jou ding is ga je maar een beetje lopen zeiken over wel of neit origineel gemonteerde dingen :?
erg triest willysproject.
Ik kan me anders nog heel goed de blik van jou herinneren toen je mijn " fake" helm effe wou bekijken.
Ik zou als ik jou was maar eens eerst binnen je eigen cirkeltje kijken voor dat je andere gaat becritiseren. Of het nu wel of niet je ding is.
Ik kan me voor stellen dat het niet jou ding is, prima, fijn moet je zelf weten, maar ga dan niet over een ander onder werp zitten zwammen want daar hebben we allemaal niet over.

mooie muts trouwens daar valt inderdaad niks over te zeggen.
succes met je muts dan zou ik zeggen

gr van niels
killingspree
Lid

tuurlijk mag jij dat melden jonge, als jij je dan beter voelt moet je dat zeker doen.
Ik denk niet dat je weet wat ik in mijn verzameling heb willysproject
ik nodig je daarom hier bij uit om eens bij mij te kopen kijken.
dan mag jij dan zeggen wat er allemaal later op genaaid is. ik denk dat jij dan net zo staat te kijken als toen bij die helm.
en als jij denkt te vinden dat "mijn "manier geen manier van discussieren is, dan zou ik nog maar eens in een van mijn vorige post terug kijken.
Zie eigen cirkel willysproject.

nogmaals, ik weet wat ik heb en verzamel voor me zelf iets wat ik heel graag en ook altijd zo zal houden.

amen.

einder discussie en back ontopic als meneer willysproject dit toelaat
Reca
Lid

Bericht door Reca »

Niels heeft helemaal niet de verkeerde instellign, als je kijkt naar zijn verzameling zul je zien dat hij veel zorg/aandacht/geld besteed aan origineel spul, het enige dat dus schijnbaar is samengesteld is een toch al replica jasje dat nergens tentoongesteld gaat worden (zoals al werd gemeld) toch benoemt sander het, alsof Niels van plan was dit in het museum te zetten (terwijl eerder al gezegd was dat dit niet zou gebeuren)
Nu beticht je niels weer van het hebben van een instelling voor beginners terwijl het spul wat hij heeft aan VERZAMELspul (dus alle luftwaffe/wehrmacht spul) origineel is tot op het garen/stiksels.

rémy
----
killingspree
Lid

maar goed dat ik het verhaal voor je edit heb gelezen.

succes verder
Plaats reactie