Geld probleem blijf je houden kan ik je vertellen hoe oud je ook bent.
Maar ga je de uniformen compleet maken met reprospul of met origineel materiaal?
Kan je origineel materiaal aanbevelen daar dit in waarde stijgt waar reprospul in waarde daalt. De waarde van mijn collectie bijvoorbeeld is de aanschafwaarde van mijn spul al zo'n 2000 EUR. overschreden, misschien zelfs wel meer, heb het al een tijdje niet meer nagerekend(misschien eens een lijstje bij gaan houden

).
Het enige waar ik repro begrijpelijk vind is:
- bij spullen die zo ontzettend duur zijn dat je ze nooit zou kunnen betalen als je geen repro neemt. Zo ben ik bijv. een keer bij het opkopen van een groot lot met ww2 spul in het bezit gekomen van een zeer goede repro van een Duits Ridderkruis.
- bij spul wat naast dat het ontzettend duur is ook nog eens zo ontzettend veel wordt nagemaakt dat het bijna altijd, ongeacht de prijs die je ervoor betaald, onzeker blijft of het origineel is of niet. Dit is bijv. tegenwoordig heel vaak het geval bij Duitse jasjes.
- bij spul wat zo goed als onvindbaar is hoeveel geld je er ook voor hebt.
Maargoed op de dingen hierboven zijn ook weer veel uitzonderingen en eigenlijk vind ik, moet je repro zoveel mogelijk voorkomen.
Daarnaast is dit ook allemaal discutabel, de een denkt totaal anders over het gebruik van repro als een ander. Dit topic lijkt me overigens niet de plek om die discussie(die al vaak genoeg gehouden is en keer op keer terug komt) te houden.