Ik heb vroeger al enkele keren mijn laatste topic of post op dit forum aangekondigd maar deze keer is het echt zo ver.
De geut die de emmer volledig doet overlopen is een slechte verkoopervaring met Miesjel, moderator op dit forum. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de geloofwaardigheid van dit forum en voel mij zijn zachts gezegd bij de ballen genomen door dit forum en de forumleiding... Dit forum is gewoon één grote karikatuur waar het merendeel van de veel te jonge leden carnaval en wiet belangrijker vinden dan het verzamelen van deftige militaria...
Hier het relaas van de feiten:
Begin december 2006 kocht ik voor ongeveer 230 euro een Nederlandse druk van MK voor ongeveer 230 euro. De verzendkosten bedroegen 7,7 euro. Aangezien ik er van uit ging dat dit wel aangetekend zou worden verstuurd gezien het totale bedrag, en mede omdat ik uiteindelijk akkoord ging om 25 euro meer te betalen dan mijn initiële hoogste bod had ik niet expliciet voor een aangetekende zending gevraagd... Bij ons is het normaal dat dergelijke zaken sowieso aangetekend verstuurd worden, maar bij Nederlanders moet men daar blijkbaar op drukken want anders moeten ze een euro toesteken...

Ik had door middel van een bankoverschrijving onmiddellijk betaald. Ik kan dat bewijzen met het rekeninguittreksel...
Na een drietal weken nog steeds geen boek te zien en ook geen bericht hoe het nu juist zat met de verzending... Op een mail en een PM met de vraag hoe het nu juist zat met de verzending kwam initieel geen antwoord... Miesjel had ze echter zeker gelezen, want een andere Mod had me bevestigd dat hij die dag online geweest was... Daarop had ik Proos aangesproken en hem op de hoogte gebracht van de situatie.
Een paar dagen later volgde een PM van Miesjel waarin stond dat hij het boek nog niet had kunnen opsturen en dat hij daar geen excuses voor had waarom dat niet gebeurd is... Het boek zou hij zo snel mogelijk laten opsturen...
Eigenlijk had ik toen reeds mijn geld moeten terugeisen, want ondertussen waren we al een maand na betaling...
Weeral 3 weken later, nog steeds geen boek ontvangen... Opnieuw had ik een PM naar Miesjel gestuurd en gevraagd naar de status van de levering... Weeral een vaag antwoord dat hij momenteel familie-problemen had, dat hij in de onmogelijkheid was om het op te sturen en dat hij mij ongetwijfeld niet interesseert hoe dat nu juist komt... Op dat moement waren we ongeveer 2 maanden na betaling...
Daarop heb ik terug Proos, Sobel en Peter M verwittigd en gedreigd het in een topic te zetten. Ondertussen wilde ik het boek al niet meer, want het was maar al te duidelijk dat hij het niet kon versturen om één of andere reden; en ik was al tevreden mijn geld terug te krijgen...
Dat laatste was ecther niet mogelijk voor Miesjel, maar hij zou het boek alsnog opsturen... dit +2 maanden na betaling...
Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik een PM dat het opgestuurd was... Natuurlijk denkt men wegens al de voorgaande ervaringen onmiddellijk: "goed, maar hopelijk komt het ook aan..."

Welnu, na 2 weken heb ik nog steeds niets ontvangen... Op de vraag of het mogelijk is het bewijs van verzending te tonen, antwoord Miesjel: "Ah nee, je hebt ook niet voor een aangetekende verzending betaald... Het zal dan waarschijnlijk in de post verloren gegaan zijn"

Dat wil dus zeggen, dat :
- Na mij 2 maanden aan het lijntje te hebben gehouden, en me zelfs niet uit eigen initiatief in te lichten en op de hoogte te houden,...
- En ik hem meer dan 2 maanden een renteloze lening van ong. 230 euro heb verleend.
- Na alle valse beloften en en excuses wegens het niet nakomen van die beloften,...
Hij het nog niet de moeite doet om het prior aangetekend te versturen.... Persoonlijk vind ik het normaal dat men het in dat geval dan toch aangetekend en prior verstuurt, al was het maar om het lange wachten en dergelijke meer goed te maken...
Indien hij mij kan bewijzen dat het opgestuurd is ben ik bereid mijn verontschuldigingen aan te bieden...
Maar:
- Alle ervaringen de voorbije maanden: de beloftes, de excuses, enz...
- Het niet kunnen voorleggen van een kasticket, die men bij om het even welke verrichting in een postkantoor als bewijs krijgt
- Het feit dat het wel HEEEL toevallig zou zijn dat deze zending "verloren gaat"
Leiden mij er toe te geloven dat het totaal niet opgestuurd is... Ik kan mijn betaling bewijzen... De verzending kan de persoon in kwestie niet bewijzen... Zelfs niet met een kasticket...
In bijna 10 jaar aankopen via het internet, heb ik als ontvanger nog maar een 3-tal keer meegemaakt dat een transactie verkeerd uitdraaide. Telkens lag de fout bij het niet opsturen van een frauduleuze verkoper... Deze keer is het echter het hoogste bedrag...

Tevens vind ik dat de persoon in kwestie wel heel opvallend fatalistisch is en té vlug aanneemt "dat het dan wel verloren moet zijn in de post"... In plaats mij mee te delen dat hij een verzoek tot opzoeking zal aanvragen aan de postdiensten...
Alsnog voel ik mij in de positie om mijn betaalde geld terug te eisen...

Gerd V