Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dankjewel messemaker!
Ik heb trouwens een pm gestuurd naar die meneer van het forum voor de riem en pompstok.
Volgende aankoop word waarschijnlijk een Mosin Nagant.
Ik was namelijk een beetje van plan om grendelgeweren erbij te gaan sparen, is wel duur maar dan heb je wel iets moois!
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gaaf idee met die vitrinekast. Staat mooi en overzichtelijk.
(Ikea toch ?)
Ik zou er wel eentje met 4 Duitse helmen willen. Toekomstfilosofie !!
(heb me verdiept in de prijzen; schrikbarend duur. Een beetje helm met plaatje al 600/800 euro) Niet weggelegd voor iemand met een krantenwijkje)
Mooie verzameling heb je al opgebouwd "mister Airborne".
Dankjewel, maar word in de loop van de tijd een stuk groter hoop ik. Ik ben ook pas 3 weken bezig nu met verzamelen.
De vitrinekast is inderdaad de Detolf van Ikea, goedkope kast en heel mooi voor het showen van je verzameling.
En ja ik heb een tip voor je met de Duitse helmen, gewoon blijven sparen en dan komt de rest van zelf.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Ik vermoed dat het geplastificeerd papier is. En ik heb wel een vermoeden waarom de kaarten geel zijn. Dit heeft volgens mij te maken met de weerkaatsing van het licht dat gebruikt werd in het vliegtuig door de navigator om de kaart te belichten. Wit papier zou ontzettend fel weerkaatsen waardoor het irritant kan worden voor de ogen na verloop van tijd. Geel weerkaatst veel minder fel waardoor je er langer en beter naar kunt kijken. Vooral bij nachtelijke missie's kon dit van belang zijn.
Gezien het feit dat je echter ook veel witte navigationskarten ziet vermoed ik dat deze gele kaarten specifiek gemaakt zijn voor nachtelijke vluchten. Het zou dus een kaart van een Nachtjagdgeschwader of Nacht-Jagdbombergeschwader kunnen zijn.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus