bunker vraag

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
soldier
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 sep 2006, 19:10

bunker vraag

Bericht door soldier »

hallo iedereen
ik had 2 vragen
waar ik woon staan enkele bunkers
en ze zijn van plan om er een mooie weg te doen(machinegeweerbunker)wo2
wat moet ik ertegen doen want ik zou echt niet willen dat die weg gaat ,er komen huizen van rijke mensen in de plaats:s
en mijn 2de vraag is :
dat ik hier bij enkele bunkers veel last heb van graffity en ik werk nu ergens in een winkel waar ze producten verkopen om graffity weg te doen
dus mijn vraag is of ik er echt eens tijd voor zou vrijmaken om die graffity proberen weg te krijgen?
groeten
anton :)
i love world war 2
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Ik wil je niet ontmoedigen, maar je geeft het antwoord zelf al. Huizen van rijke mensen ofwel het gaat geld opleveren. Dan is de kans dat je zoiets kan behouden vrij klein.
Wat de tweede vraag betreft, dat moet je zelf weten. Als je al weet dat er een tegen de vlakte gaat heeft het vrij weinig zin om met een emmertje sop te gaan staan boenen. De andere zou je nog kunnen overwegen, maar als die niet naast je huis staat zit ie binnen de kortste keren er weer onder. Als je echt zoiets wil behouden moet je de de gemeente/eigenaar van de grond ervan overtuigen dat het slopen van die bunkers niet raadzaam is. en er zelf iets mee doen, bv een museum o.i.d. van maken. Of de grond (en de bunker) zelf kopen.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Jezelf opsluiten in een bunker, netzoals die gast in Japan of China, was laatst op het nieuws, op het plek waar hij woonde zou een enorm winkel complex komen, omgerekend naar euro's zou hij 3 ton krijgen!! Ik geloof dat dat daar erg veel is!
'War is delightful for those who have not experienced it'
pigy
Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 mar 2005, 21:26

Bericht door pigy »

ik vrees ook dat je er weinig voor kan doen

en je het best enkele moie foto's maakt en er wat info over zoekt en dat dan bijhouden als referentie ofzo?
soldier
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 sep 2006, 19:10

Bericht door soldier »

ja kan ik wel doen
ik ga een paar mooie foto's maken voo het te laat is
alvast bedankt voor de reactie
groeten
i love world war 2
kenny rigaux
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 mei 2007, 20:51
Locatie: Merelbeke (belgië)

Bericht door kenny rigaux »

Veel plezier, maar veel zul je er niet tegen kunnen doen.

maar wel mooi dat je er over na denkt
mvg kenny

gezocht: -binnen helm m1
-origineel duits kin riempje
-us sneeuw camo broek
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Uitgraven en meenemen :D
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Dat zal een duur geintje worden... :P
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

maar zal er wel voor zorgen dat het blijft staan. maar is er niet ergens een organisatie die kijkt voor het behoud van bunkers of zo? anders als je kan aantonen dat die bunkers een redelijke rol hebben gespeeld in de slag rond je stad of streek dan kun je vragen voor bewaring. vb: de bunker niet ver van mijn huis blijft staan omwille van het feit dat deze een commandobunker was voor luftwaffe personeel bij het ,door de duitsers vals, aangelegde vliegveld. maar eigenlijk staat dat ding daar nu te verloederen.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Soetrich
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2006, 11:37

Re: bunker vraag

Bericht door Soetrich »

soldier schreef:hallo iedereen
ik had 2 vragen
waar ik woon staan enkele bunkers
en ze zijn van plan om er een mooie weg te doen(machinegeweerbunker)wo2
wat moet ik ertegen doen want ik zou echt niet willen dat die weg gaat ,er komen huizen van rijke mensen in de plaats:s
en mijn 2de vraag is :
dat ik hier bij enkele bunkers veel last heb van graffity en ik werk nu ergens in een winkel waar ze producten verkopen om graffity weg te doen
dus mijn vraag is of ik er echt eens tijd voor zou vrijmaken om die graffity proberen weg te krijgen?
groeten
anton :)
in welke plaats staan deze bunkers?

hans
Plaats reactie