D_Dutch's verzameling
- SiNiStEr
- Lid
- marf
- Lid
- Contacteer:
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
- D_Dutch
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 37 keer
- Ontvangen: 80 keer
Serie portretfoto's
De serie portretfoto's van de Duitse Feldwebel (als ik het goed heb) is wel heel opmerkelijk. Is dit één vel? Wat is de werkelijke afmeting van één zo'n foto?
- D_Dutch
- Lid
Re: Serie portretfoto's
Het is één groot vel jaasjemenou schreef:De serie portretfoto's van de Duitse Feldwebel (als ik het goed heb) is wel heel opmerkelijk. Is dit één vel? Wat is de werkelijke afmeting van één zo'n foto?

De afmetingen zijn 3 bij 3 cm ongeveer...
Bestaan meer van dit soort vellen eigenlijk?
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 37 keer
- Ontvangen: 80 keer
Foto's
De reden waarom ik naar de afmeting vroeg is omdat ik dacht dat het een contactafdruk was. Uitgaande van het vierkante formaat zijn de foto's waarschijnlijk met een middenformaat camera (6x6) gemaakt. Ook toen al een vrij gangbaar formaat.
Bij zo'n serie was/is het heel normaal dat er een contactafdruk werd/word gemaakt. Zo kon/kan je de beste foto's uitzoeken en deze desgewenst uitvergroten. Deze methode werd/word veel door fotografen toegepast. Ik denk dat er wel meerdere van dit soort serie's zijn gemaakt en niet alleen van militairen.
Veel meer kan ik er niet over vertellen. Het blijft een zeer leuke serie. Ik denk dat de (klein)kinderen van deze persoon, deze foto's graag zouden willen hebben. Ondanks dat de man in een Wehrmacht uniform is gekleed. Maar ja, kom daar maar eens achter.
Bij zo'n serie was/is het heel normaal dat er een contactafdruk werd/word gemaakt. Zo kon/kan je de beste foto's uitzoeken en deze desgewenst uitvergroten. Deze methode werd/word veel door fotografen toegepast. Ik denk dat er wel meerdere van dit soort serie's zijn gemaakt en niet alleen van militairen.
Veel meer kan ik er niet over vertellen. Het blijft een zeer leuke serie. Ik denk dat de (klein)kinderen van deze persoon, deze foto's graag zouden willen hebben. Ondanks dat de man in een Wehrmacht uniform is gekleed. Maar ja, kom daar maar eens achter.
-
- Lid
Nogmaals dezelfde persoon als hierboven, heb er meer maar die moet ik ff tussen boeken leggen om ze recht te krijgen.![]()
Heeft die man nou een M16 stahlhelm op? Die tegenover die soldaten staan.
En weet je iets van de eenheid waar hij in gedient heeft?
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
- King tiger
- Lid
- Contacteer:
Lijkt erop, de M16 heeft nog een hele tijd naast de M35 gediend in de eerste jaren van de oorlog.SJORS-SJORS schreef:Nogmaals dezelfde persoon als hierboven, heb er meer maar die moet ik ff tussen boeken leggen om ze recht te krijgen. :)
Heeft die man nou een M16 stahlhelm op? Die tegenover die soldaten staan.
En weet je iets van de eenheid waar hij in gedient heeft?
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940
http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008