Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Een maat van me kwam gisteren aanzetten met deze schuurvondst. Weet iemand om welk soort bajonetten/messen het hier gaat?
De eerste is een Mauser Bajonet uit Solingen 1943, daar was ik al achter.
Deze heeft een soort kruisvorm met verschillende snijkanten.
Laatste lijkt me een Amerikaanse M3 combat knife in zeer slechte staat.
Normaal moet de naam van de fabrikant op de handguard of op het mes zelf staan.
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
AtroX schreef:Laatste lijkt me een Amerikaanse M3 combat knife in zeer slechte staat.
Normaal moet de naam van de fabrikant op de handguard of op het mes zelf staan.
De middelste is inderdaad een ingekorte Franse M1908 (?) lebel bayonet.
De onderste is een US M3 trench knife, lijkt me zo een guard marked.. Je moet even kijken of er een markering op het lemmet staat, of dat er een markering op de guard staat..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
hallo,
ik heb me laten zeggen dat de duitsers franse lebel bayo's die buit genomen waren lieten inkorten om op een FG 42 te zetten.
meer weet ik hier niet over.
hopelijk ben je er iets mee.
mvg
Tom
edit; het zijn franse mas 36 bayo's sorry! -> mischien iets mee te maken!
Puur wat de gek ervoor geeft. De M3 is redelijk uit zijn vorm geslepen en het handvat is niet meer compleet en de Lebel-bajonet lijkt een verzilverd handvat o.i.d. te hebben en is ook ingekort. Zullen dus nog een paar euro waard zijn maar verwacht er vooral niet teveel meer van.
Overigens zou ik de M3 nog wel van je willen overnemen voor een klein bedrag of een leuke ruil. Als je hier interesse in hebt dan stuur me maar even een PB.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus