Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb ook een serie van die kaartjes als jij er één hebt van frankrijk, een stuk of 6, maar dan van kleinere gedeelten van Europa (o.a. Normandië). Hierin is ook aangestipt hoe ver de bevrijders waren. Trouwens ook een hele grote kaart (iets van 1.40mx1.40m) van Duitsland genaamd 'Kompasch van Duitschland', daarin is ook aangetekend hoever de geallieerden waren (Die kaart komt trouwens ook voor in De Aanslag van Harry Mulisch ).
Oh en ik zou er voor zorgen dat die NBS mouwband beter naar voren komt, ziet er veel leuker uit (in ieder geval bij mij ).
iknowdintoo schreef:Ik heb ook een serie van die kaartjes als jij er één hebt van frankrijk, een stuk of 6, maar dan van kleinere gedeelten van Europa (o.a. Normandië). Hierin is ook aangestipt hoe ver de bevrijders waren. Trouwens ook een hele grote kaart (iets van 1.40mx1.40m) van Duitsland genaamd 'Kompasch van Duitschland', daarin is ook aangetekend hoever de geallieerden waren (Die kaart komt trouwens ook voor in De Aanslag van Harry Mulisch ).
Oh en ik zou er voor zorgen dat die NBS mouwband beter naar voren komt, ziet er veel leuker uit (in ieder geval bij mij ).
Hmm, ik vind het er zo ook wel leuk uit zien.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
In Februari 2009 heb ik er weer een aantal aanwinsten bij, waaronder 3 exemplaren van de Wervelwind. De nummers: 2,10 en 14.
Daarnaast heb ik een exemplaar van de Vliegende Hollander aan mijn verzameling kunnen toevoegen (nummer 18).
Hier dan wat nieuwe (duidelijker) foto's van mijn verzameling. Mijn verzameling bestaat uit een vitrinekast met diverse verzamelitems, veel boeken en een paar mappen vol met krantjes en pamfletten uit de bezettingsjaren.
Vitrinekast:
Pamfletten:
Wervelwind:
Een aantal Vliegende Hollanders:
Mijn kleine boekenkast:
L. de Jong serie:
Rik
Leuke verzameling Rik. Ik zie dat je voornamelijk gedrukte militaria verzamelt. De kaart van West-Europa waarop de geallieerde vorderingen zijn aangekruist is wel heel herkenbaar. Dit werd in de oorlog door veel mensen gedaan. Het blijft een leuk tijdsdocument. Ik heb in een speciaal topic over gedrukte militaria een lijst geplaatst van herdrukte WOII kranten e.d. uit o.a. de serie "De oorlogskranten". Misschien heb je er iets aan. Zie, http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=35&t=22809
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!