Na een hele lange tijd dan maar weer een echte update met uiteraard Duitse spullen.
Mijn eerste aanwinsten heb ik een tijdje geleden via internet gekocht:
Een Verwundeten-Abzeichen in Silber met orgineel doosje, met daarnaast de foto's van 2 Heer soldaten die deze onderscheiding dragen. De linker draagt de Zilveren variant en de rechter de Zwarte. Op de foto lijkt het alsof de kleur van de bekelding van het doosje een beetje zwart is dat komt door de stand van de camera, maar deze is bordeaux rood.
De volgende aanwinst is een k98 bajonet, maar de reden dat ik deze laat zien is omdat het een Carl Eickhorn is wat een heel bekende Duitse dolken/zwaarden producent is. De schede heeft, zoals wel vaker bij k98 bajonetten van Eickhorn het geval is, geen nummering.
De laatste aanwinst die ik jullie wil laten zien vind ik persoonlijk de mooiste.
Het is een set documenten van een Heer soldaat welke in 1943 in Rusland is gesneuveld.Hij was waarschijnlijk van Vlaamse afkomst omdat zijn vader in Antwerpen is geboren en de naam Peers klinkt meer Vlaams/Nederlands als Duits. De jongeman zelf was overgens zelf wel een gewone Duister omdat hij en zijn familie in Duisburg woonden. Hij is 21 jaar geworden.
Bij de set zitten o.a foto's van zijn graf, zijn overlijdings bericht, zijn wehrpas en 52 brieven feldpost.
Wehrpas:
Staat van dienst:
Overlijdings akte:
Foto's van zijn graf:
Voor de mensen die niet begrijpen waarom er Johan ipv Hans op zijn graf staat: Hans is de eenvoudige versie van de naam Johan. Mijn vader bijv heette eerst ook Johan maar heet nu Hans.
Feldpost:
Deutschland Gruß Sie!
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........