ik zit nu al een tijd op dit forum en bekijk ook met regelmaat de Verzamelaars sectie, ik vind het echt kei interessant! hiervoor heb ik me nooit echt zo beziggehouden met het verzamelen, maar nu ik dit alles zo lees, lijkt het me leuk om er zelf ook mee te beginnen, en dan op Brits gebied, en dan vooral spullen van de Britse eenheden die bij Oosterbeek vochten!
maar BOT:
wie kan mij met wat tips en idea's geven die handig zijn voor mij als beginnend verzamelaar(tje)?!
ik heb per maand zo'n 100 Euro te besteden waar meestal zown 50 tot 70 wel standaard per maand opgaat....
waar kun je het beste mee beginnen, en wat zijn leuke dingen om mee te beginnen, waar je later op voortkan verzamelen?
greetz
Yorick
ps: het enige wat ik nu heb zijn aantal kogelhulzen van m'n oom die die bij z'n ouderlijk huis (in Voorthuize) dacht ik vroeger heeft gevonden:
-R.H. 20 mm 1944 en een ST 20 mm 1943 => groot

-S L 4 => maatje kleiner
-AI 52 B => nog weer maatje kleiner
-HN 9 mm 43 => van een pistool
het zullen dan hulzen zijn afkomstig van Amerikaanse/Canadeze makelaardij aangezien de Canadezen in Voorthuize hebben gevochten, dus die 20 mm zouw van een MG kunnen zijn, en die S L 4 zou ook kunnen, en die andere ziet er naar mijn mening uit als eentje uit een geweer of submachinegun.... *maar ben hier geen expert in dus tis puur op de gok*
(nu ik deze hulzen er is bij pak:) weet iemand van welke wapens deze hulzen afkomstig zijn en zijn die middelste twee uit ww2? daar staat namelijk geen datum op....