Show hier je Headgear!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Show hier je Headgear!

Bericht door Luc J. »

Het was me opgevallen dat er alleen een topic was voor het laten zien van je helmen en nog niet voor Visors en ander headgear.
In dit topic kun je het allemaal kwijt!

Show hier je mooiste headgear uit je verzameling. :)
Dit is mijn Luftwaffe Flak Visor Cap, ik ben benieuwd naar wat jullie allemaal hebben!

Afbeelding
Afbeelding
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Haha, ik kom dat ding van jou ook overal tegen! :wink: Maar mooi hoor!
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Afbeelding
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Soow! netjes Jonhy! :)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Nou Luc, die van mij ook dan maar. Maar je kent hemzelf maar al te goed :P Zelfs je eigen foto zal ik er ook even opzetten :lol:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Alstu :)
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Afbeelding
De rechtse is een na-oorlogse Nl helm, maar pot is 1939 gedateerd!
Afbeelding

Alstublieft :!:
Laatst gewijzigd door Yannick S. op 23 mei 2007, 21:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JackAll
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007, 21:39
Locatie: Belgie

Bericht door JackAll »

Ik denk dat ik jaloers word. :P
Zekerheden maken oorlogen mogelijk, onzekerheden de vrede.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Leuk topic!

Hier de mijne

Keep it comin boys! :P

Afbeelding
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hier 't Britse/Canadese werk. Heb ook nog 4 Nederlandse, en nog wel wat meer helmen (Duitse M42 SD met liner, M1C parahelm enz) maar die plaats ik later ivm nieuwe aanwinsten op dat gebied binnekort. :wink:

MK II helmen (met orig. binnewerk en verf overigens, geen doorgebruikte zooi).

Mocht iemand detailfoto's zien kan ie 't altijd even vragen.
Van boven naar beneden;

- Britse helm, onbekende fabrikant, vroeg model binnewerk (door Vero), beide 1939 gedateerd en nog erg goed in de verf. Vroeg model kinriem.
- Britse RAF helm, onbekende fabrikant, later model binnewerk, ook door Vero, binnenwerk gemaakt in 1940, de helm in 1938. Onder de blauwe verf is nog de mooie verf te zien zoals op de bovenste. Vroeg model kinriem.
- Canadese helm, maker GSW (General Steel Wares), pot komt uit 1941, binnewerk uit 1942 (gestempeld enz met pijl aan de binnenkant). Afgesneden kinriem met (bloed?)spetters.
- Britse helm, camo aangebracht, gemaakt door BMB in 1942 (Briggs Motor Bodies), met liner uit 1945. Met kinriem zoals te zien.
- Britse helm, maker onbekend, helm gedateerd 1942, binnewerk ook 1942. Met kinriem.

En dan op de onderste foto kan je ook nog wat andere Britse hoofddeksels zien, zoals een Balmoral met Canadian Scottish backing, een Glengarry van de KOSB, en een RAF schuitje uit 1945. Ook is er een MK II motorrijdershelm gemaakt door BMB te zien, gedateerd 1942, en een RAF C-Type Flying helmet 2nd Pattern met MK VIII Goggles. Dit was dan het britse/canadese gedeelte van de hoofddeksels. Vind persoonlijk de MK II helmen het mooist, en dan van mijn exemplaren de bovenste. :wink:

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Erg mooi Edgar!
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Prachtige helmen en andere hoofddeksels heb ik hier al voorbij zien komen. Zo allemaal samen hebben we een prachtige collectie hiero. :yes: ;)
Dan ook nog maar een stapeltje en een losse van mij. Is exclusief sidecaps maargoed die moet je er maar even bijdenken(een USAAF en een RCAF ;)). Ze zijn allemaal compleet met binnenwerk en kinriem tenzij anders vermeld.

Te zien zijn:
- 2 Nederlandse M34's. Eén zwart met witte streep middenover. Waarschijnlijk van een groepsleider van de LBD geweest. De ander is een Nederlandse geweest met helmplaat maar helmplaat is verwijderd(duidelijke vorm nog zichtbaar met lijmresten) en groene kleur komt er op behoorlijk wat plaatsen doorheen. Is doorgebruikt door de Duitsers die er ook een Duitse kinriem in hebben gezet.
- Een Duitse DD M35 met LW broodzakriem erop. Vroegoorlogse helm met lichtblauwe LW kleur. Adelaar op een of andere manier verwijderd zonder de onderliggende verf teveel te beschadigen. Schildje nog wel grotendeels zichtbaar.
- Duitse M42 SD Luftwaffe helm met adelaar nog voor 99% aanwezig. Leerwerk om onbekende reden verwijderd.
- USAAF crusher cap(met naam en ASN in de cap).
- US M1 Lt. helmet

AfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

http://img526.imageshack.us/my.php?imag ... 31abf4.jpg

Gedeelte van mijn nederlandse helmen en hoofddeksels, staan er niet allemaal op. Duitse helmen moek nog ff foto van maken en de amerikaanse medic helm heb ik aan me broertje gegeven.

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Bericht door Patrick.S »

Edgar en de andere zeer mooi spul.

@Edgar vooral die glengarry vind ik er mooi is die van de blackwatch??
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Hahah Prachtig Sinister! durf je wel, met je mint luftwaffe helm! Zeker zo doorgaan, het is goed om te zien dat je er veel zorg aan besteed. :wink:
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

paco schreef:Edgar en de andere zeer mooi spul.

@Edgar vooral die glengarry vind ik er mooi is die van de blackwatch??
Bedankt Paco. De Glengarry is van de KOSB, Kings Own Scottish Borderers. Wel Schots dus. :) Hier nog even m'n Nederlandse helmen , een paar mindere staat hebben de collectie inmiddels verlaten (maar deze 4 hou ik). De ene zonder binnewerk had ik allang al weggedaan al was het geen gift, maar zo gratis is ie best nog wel leuk (de buitenkant ziet er nog acceptabel uit).

Van links naar rechts;
- M28 LBD met stoffen binnewerk, met doorschijnende grijze verf (voormalig marine)
- M34 Politie/BS etc, met correct binnenwerk.
- M28 Leger waarbij de plaat volgens de regelementen verwijders is, gratis gehad. Met stormriem.
- M34 Leger met plaat in topstaat, en op naam van Jan Moerman.

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie