www.weitze.net

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

www.weitze.net

Bericht door gilles »

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
***kwijl,kwijl,kwijl,kwijl,kwijl..**
Dit is de hemel onder de verzamelaars,een paradijs,een ferrari.......
WAT ZE DAAR ALLEMAAL HEBBEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EFFIE EEN VOORBEELD:PANZERKAMPFABZEICHEN "100"
-anti-partisan badge gold
-aeronautical badge gold
-........

Maar had ik het geld maar :( :( :cry: :(

vele droevige groeten

gilles
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: www.weitze.net

Bericht door Peter M »

gilles schreef:
Maar had ik het geld maar :( :( :cry: :(
Ha! beter niet bij nadenken. Een verzamelende vriend van mij kwam vorige week thuis van Amerika met: 7 armstreiffels (Langemarck, SS-Vlaanderen, Vlaams legioen, Nederland, Das Reich, SS Scüle Töltz), enkele Waffen-SS kraagspiegeltjes, 2 W-SS shifchen ennog wat koppelsloten.

Daar sta je dan te kijken als iemand die in totaal nog maar 900EUR aan zijn collectie heeft uitgegeven.....
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Weitze is een zeer behoorlijke dealer.
MAAR je moet toch nog je huiswerk doen hoor,vooral bij de meer 'exotische' onderscheidingen durft hij nogal steekjes laten vallen.
M.a.w doe eerst kennis op en vertrouw nu niet 100% op dealers,ook niet op Weitze.

Adrian.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

H. Weitze vraagt in ieder geval genoeg voor zijn handelswaar, maarja, dat zijn de handelaarsprijzen he...
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Adrian schreef:Weitze is een zeer behoorlijke dealer.
MAAR je moet toch nog je huiswerk doen hoor,vooral bij de meer 'exotische' onderscheidingen durft hij nogal steekjes laten vallen.
M.a.w doe eerst kennis op en vertrouw nu niet 100% op dealers,ook niet op Weitze.

Adrian.
Adrian,

Toch een beetje je geloof in de "grote" dealers bij gesteld?, daar je voorheen hier toch een andere mening over op na hield.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Huh? waar begin jij nu over ???
We hebben het hier over Weitze he !!!
En mijn mening over Weitze is gedurende de jaren onveranderd gebleven.
Er zijn dealers waarin ik idd veel meer vertrouwen in heb en in andere minder,maar die kwamen hier niet ter sprake.
Dus conclusie: Mijn geloof in dealers is niet bijgesteld of veranderd kerel !!!

Adrian. :x

Ps: En als je niet accoord ben,of er verder wil over doorbomen dan moet je maar een pm sturen...
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Kan me namelijk nog wat uitspraken van je herinneren waarin je toch wat meer vertrouwen in dergelijke dealers uiten dan nu het geval is.
Kan alleen maar zeggen dat een beetje gezonde argwaan, ook tegen dergelijke dealers, alleen maar goed is, wat ik ook alleen maar met mij vraag duidelijk wilde maken.
Maar gezien jou chargerende reactie is dat niet aan je besteed.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Mensen toch,
Grote of kleine dealers, professionele of particuliere verkopers.
Zelfs de beste en meest ervaren deskundige zal zich verscheidene malen in zijn of haar carriere vergalopperen. Ik kan uit ervaring zeggen dat ik replica's in handen heb gehad die werkelijk niet van echt te onderscheiden waren. Zeker zal dit ook handelaren overkomen.
Wat voor mij altijd als belangrijkste geld is welke garantie geeft een handelaar. Ik bedoel dan niet 100% echtheid of zo, maar wat doet de handelaar als jij contstateerd wanneer een voor echt versleten waar als vals/replica (let op een replica is per definitie niet vals) blijkt te worden ontmaskerd. Indien zonder probleem geld terug wordt gegeven is voor mij de handelaar voldoende betrouwbaar.
Het gaat er mij vooral om hoe je met je klanten om gaat. Dat doe ik zelf ook met mijn eigen klanten.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Man toch.
Mijn gedachte over dealers is niet veranderd.
Het is niet omdat ik zeg dat je eerst je huiswerk moet maken dat ik daarmee bedoel dat mijn vertrouwen minder is hé.
Ik persoonlijk heb voor de volle 100% vertrouwen in Detlev,Kai enWeitze omdat IK weet wat ik koop.
Maar ik kan toch moeilijk tegen een beginnende verzamelaar gaan zeggen dat hij 'grote' dealers zomaar moet vertrouwen hé !!!
Het ging hier over de topicstarter,niet over mij...
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Sneevliet,

Ben het in grote lijnen volledig met je eens, een ieder gaat zo nu en dan eens op zijn "bek".
In het begin wat vaker maar zoalang als je blijft verzamelen wordt dat dan ook steets minder het geval.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Uiteraard leert men van ervaring.
Het probleem wat ik zelf heb is dat je met meer ervaring ook vaak je waagt aan wat duurdere aankopen en je dan automatisch weer vaker in aanraking komt met kopieerwerk.
Het is dan toch wel fijn als je wat vertrouwen in je handelaar kan hebben.
Ik blijf er in ieder geval bij en zo ga ik ook altijd met mijn eigen verkopen om, als iemand constateerd dat de geleverde waar niet is wat er werd aangeprezen, hoor je je geld terug te kunnen krijgen.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

FF tussen door.
Dit draadje gaat over weitze en niet over het geloof van Adrian in dealers. Dit ff ter waarschuwing neergezet. Verder niks mee bedoeld.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Zoals met alle Dealers het geval is verkoopt OOK Weitze soms namaak spul. Als ik zou willen zou ik zo meerdere items kunnen aanwijzen die namaak zijn.

ga dus NOOIT enkel af op het feit dat het een grote dealer betreft. Zorg altijd dat je eerst kennis in huis hebt van datgene wat je kopen wil.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Hallo

Ik vind persoonlijk dat Weitze erop achteruit gegaan is.
Er is enorm veel namaakt te zien op zijn site. Bv: hij heeft 2 of 3 ss helmen te koop geen 1 is origineel volgens mijn mening.
1 jaar geleden heeft hij zelfs een topic op zijn site geplaatst van wat de kopers zouden willen dat veranderd. Dat doet mij al vragen stellen.
Niet alleen hier en daar een fake helm maar ook badges.
En ik wil zelfs nog meer zeggen. Een man met zoveel ervaring gaat me nu toch nie wijsmaken dat hij geen originele ss helm kan herkennen? Of camo helmen?
Overlaatst een FJ helm op Weitze. Zag er goed uit, maar toch bleek dat de kinriemen niet origineel waren. Moet er nog soep zijn....?
Groeten
Fritz
Plaats reactie