Tim schreef:De eerste is een corporal jas van de 6e Armoured Division E.T.O. De verkoper weet er zelfs bij te zeggen dat de korporaal 3 jaar dienst had waarvan 2.5 jaar overzees. Alles 100% origineel en wo2.
Deze jas is een nette originele. In één van de binnenzakken zal je een etiket kunnen vinden met waarschijnlijk een 1944 datum erop. Over die jaren dienst enzo.................daarin heeft de verkoper waarschijnlijk gelijk.....dat is te zien aan de strepen op de linker (voor de drager) mouw
Deze jassen zijn nog vrij veel te vinden. Ik heb eind 2003 eenzelfde jas verkocht van een sergeant in de 8th USAAF (jas gedateerd 1944, alle insignes aanwezig) voor totaal ca 80 Euro.
Prijs die de verkoper vraagt is dus iets aan de hoge kant voor een (nog) niet echt zeldzaam jasje.
Tim schreef:De tweede is een sergeant service dress van de 82e Airborne Division all american. 100% origineel volgens de verkoper. Ook wo2 ?
Hierover weet ik niks met zekerheid. Mijn instinct zegt me dat het een na-oorlogse jas is. Etiket ziet er niet uit als de etiketten die ik ken uit WO2
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --