Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Misschien een kleine opmerking over de Italiaanse wapens op je lijst:
"Pistool Mitrailleur Beretta M38/42" is niet echt de juiste benaming/vertaling voor dit wapen. Officieel heet het wapen: M.A.B. (Moschetto Automatico Beretta) Mod. 38/42. Als je dit vertaald wordt het dus Automatische Karabijn Beretta Mod. 38/42. In ieder geval niet pistool mitrailleur aangezien de Italianen voor hun pistola mitragliatrice een andere klasse wapens bedoelen.
"Karabijn "Italiaanse Carcano M91/38 Fucile Corto" is officieel als de naam al zegt fucile corto = kort geweer. Een karabijn is in het Italiaanse leger een totaal ander type.
Iedereen begrijpt natuurlijk wel wat je bedoeld, maar dit gewoon ter informatie.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
kommen je drie (ik zag op je site ook nog een Engelse) uit dezelfde bron? Vooral je ss helm kan ik heel erg waarderen! Mede omdat PP 1 van de meest zeldzame eenheden was!
Alle Helmen die ik de 18e augustus gekregen hebben komen allemaal van de zelfde man. Deze heeft in Brummen gewoond en daar kende hij de geschiedenis van. De helmen zijn door zijn broer die iets ouder was overal mee vandaan genomen uit Brummen.....
Daarbij was er kennois van de daar gezeten eenheden..
Groet Erik
Laat WOII de laatste zijn geweest...... Respecteer iedereen!
Ik had de site al eens eerder bekeken en het enige wat ik ervan kan zeggen... is dat het zo verschrikkelijk oneerlijk is dat ik nog geen 10 % heb van wat jij hebt