Gezien op Qoop

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Gezien op Qoop

Bericht door kokstok »

Ik moet deze foto even laten zien. Hij staat op qoop en vraagprijs is 550 euro. Volgens mijn bescheiden mening mochten er op een waffenrock geen kampf of leistungs abzeichen gedragen worden. Waarschijnlijk heeft hij ze ook nog dwars door het uniform gestoken. In ieder geval zou ik het niet kopen. Hebben jullie nog op of aanmerkingen?
groeten kokstok.
Afbeelding


/Edit: Proos "Topictitle downcased"
COUNT YOUR BLESSINGS.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Als het allemaal echt zou zijn, is de vraagprijs belachelijk laag. Ik vind met name de kraagspiegels en schoudepats iets te scherp.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Een onderofficier mocht wel schiet en scherpschutters "awards" dragen geloof ik
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik zal wel altijd uitkijken met ''grote'' aankopen zoals uniformen en dure helmen...je kunt het beste gewoon uniformen en helmen kopen op beurzen, zodat je ze eerst grondig kunt bekijken en er genoeg mensen rondlopen waar je advies aan kunt vragen. Wat je ook kunt doen, is vragen aan een handelaar die zoiets op Internet verkoopt, of die het uniform mee wil nemen naar een beurs.
Persoonlijk zou ik niet zo gauw zoiets duurs via Internet kopen, zonder het item eerst ''gevoeld'' en grondig bekeken te hebben.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

BjornSpiN schreef:je kunt het beste gewoon uniformen en helmen kopen op beurzen,
beurzen zou ik geen duits uniform durven te kopen! veel te duur en veeeeeel fake!! en als t orgineel is en goedkoop staat er een rij van 100 man!

geef mij maar de mogelijkheid om via verzamelaars te kopen!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Guido schreef: geef mij maar de mogelijkheid om via verzamelaars te kopen!
Ja, maar ik zou dat wel doen met garantie en de mogelijkheid het item eerst grondig te bestuderen, want er is inderdaad veel fake!
Op beurzen kun je het heus wel ''veilig'' kopen, zolang je maar genoeg geld te besteden hebt...want het is daar echt heel duur. (niet bij elke verkoper hoor, maar over het algemeen wel)
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

dude.. wil niet veel zeggen... maar je herhaald mijn woorden en maak er een wijs zinnetje en een voorbeeld er bij...
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

:frownno: :mrgreen: O-)
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Roel R. schreef:Een onderofficier mocht wel schiet en scherpschutters "awards" dragen geloof ik
Ik ken een verzamelaar die al +/- 20 jaar in het verzamevak zit en die heeft van zijn hele leven nog NOOIT een origineel scherpschuttersembleem gezien op een beurs.
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

He Stijn , bedoel je niet een sniper badge want scherpschutter nestels zie je vrij vaak.
COUNT YOUR BLESSINGS.
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

Er is weldegelijk een verschil tussen een sluipschutter en een scherpschuter. Een scherpschuter is namelijk diegene die goed kan schieten een sluipschutter is diegen die zig verstopt en wacht op een goede prooi. Hij hadaltijd een vizier op het geweer en een scherpschuter schoot gewoongoed met zijn egen geweer.
gewoon effe te melden :)
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

pieter de vleminck schreef:Er is weldegelijk een verschil tussen een sluipschutter en een scherpschuter. Een scherpschuter is namelijk diegene die goed kan schieten een sluipschutter is diegen die zig verstopt en wacht op een goede prooi. Hij hadaltijd een vizier op het geweer en een scherpschuter schoot gewoongoed met zijn egen geweer.
gewoon effe te melden :)
in berlijn waren er ook sluipschutters zonder vizier dus hoeft niet altijd!
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Guido schreef:
pieter de vleminck schreef:Er is weldegelijk een verschil tussen een sluipschutter en een scherpschuter. Een scherpschuter is namelijk diegene die goed kan schieten een sluipschutter is diegen die zig verstopt en wacht op een goede prooi. Hij hadaltijd een vizier op het geweer en een scherpschuter schoot gewoongoed met zijn egen geweer.
gewoon effe te melden :)
in berlijn waren er ook sluipschutters zonder vizier dus hoeft niet altijd!
details details :P
over het algemeen wordt met een sluipschutter toch bedoeld iemand die met een sniper geweer schiet he O-)
er zullen wel uitzonderingen geweest zijn ...
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

Inderdaad en een sluipschutter badge (sniper badge) is extreem zeldzaam. Je verdiende een sluipschutters badge per aantal geregistreerde "kills" 3. klasse 20 kills, 2. klasse 40 kills en 1. klasse 60 kills.
groeten kokstok.
COUNT YOUR BLESSINGS.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Kan mij herinneren dat de gereserveerde prijs 550 euro was en de qoop nu prijs 700, dat betekend dat je hem voor 700 direct kan kopen en niet voor de 550 daar dat een startprijs betreft.
Van de foto af te zien gaat het hier om een originele waffenrock, maar om zekerheid te verschaffen is het natuurlijk altijd beter dergelijke items persoonlijk aan een keuring te onderwerpen.
Badges zijn vanaf deze foto moeilijk te beoordelen, schützenschnur lijkt me daar in tegen ok, deze zijn nog ruim te verkrijgen op beurzen en bij de dealers.
Plaats reactie