deco wapens

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
wim.metske@gmail.com

deco wapens

Bericht door wim.metske@gmail.com »

ik heb een vraag over deco wapens,ik heb de politie vorige week thuis gehad en hebben 4 st k98 mausers die volgens de wet onklaargemaakt waren meegenomen omdat ik er geen papiertje v onklaarmaking bij had ,volgens hun moets dat wel [ze wilden het uitzoeken]mijn vraag is is dat papiertje verplicht??en als het verplicht is kan ik ze dan alsnog terug vorderen om zoon papietje te regelen.....
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

volgens mij heb je geen papieren nodig maar is het wel verstandig om dit soort zaken te voorkomen. er zullen vast andere mensen zijn die je het beter uit kunnen leggen.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Je hebt geen papieren voor nodig.
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

waarom nemen ze die wapens dan mee? hebben ze niks beters te doen ofzo? :?
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

special air service schreef:waarom nemen ze die wapens dan mee? hebben ze niks beters te doen ofzo? :?
De politie weet vaak niet wat de wet is.
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

O leuk, ze moeten de wet hanteren die ze niet eens kennen/ begrijpen. :x maar wat kan je nu doen om je wapens terug te krijgen. als ze worden gevorderd?
pluskat
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 nov 2006, 20:34

duurzaam onklaargemaakte grendelrepeteergeweren

Bericht door pluskat »

Je hebt idd geen enkel papier nodig.

De politie mag de wapens in beslag nemen om - binnen een redelijke termijn - te bezien of ze daadwerkelijk deugdelijk volgens de bijlage van Circulaire WWM onklaar gemaakt zijn. Een certificaat van de erkende wapenhandel kan zo'n inbeslagname voorkomen.

Een redelijke termijn is een a twee weken: daarna moet de politie je berichten wat ze van plan zijn; een klein manco, bijv. de trekker kan nog bwegen, mag geen reden zijn voor onttrekking a/h verkeer (en strafvervolging). De politie moet je alsdan gelegenheid geven om dit alsnog (bij de erkende wapenhandel) te herstellen, waarna weer controle volgt.

grt,


Mathijs
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik ken een jongen die 14 karabijnen bezat, alles volgens de wet onklaar. Daar stuikelden ze niet over, alleen was er een licht/alarm pistool, wat niet onklaar is, wat ook niet hoeft, de politie wist dit niet en nam alles mee, waaronder ook een bodemvonst granaat, (onklaar of niet??) de politie is later terug gekomen en heeft alles terug gebracht, ze zeiden dat het niet om de karabijnen ging maar om de granaat, terwijl ze eerst zeiden dat het om het alarm pistool ging.

Oftewel, volgens mij weet de politie niet wat wel mag en niet. Voor de zekerheid nemen ze alles maar mee.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Vind je het gek? Denk je dat rechters de wet uit hun duim kennen? advocaten? Geloof me daar heb je echt je wetboek voor nodig, de wet is immers groter dan een klein boekje..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Moet je voor bodem-vondsten wapens ook een vergunning hebben ?
In belgie dan ?
Misschien ga ik er een Kopen een MP40 Smeisscher :wink:
Nog in een goede staat maar kan wel niet meer vuren!

Graag eeen antwoord
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: deco wapens

Bericht door asjemenou »

wim.metske@gmail.com schreef:ik heb een vraag over deco wapens,ik heb de politie vorige week thuis gehad en hebben 4 st k98 mausers die volgens de wet onklaargemaakt waren meegenomen omdat ik er geen papiertje v onklaarmaking bij had ,volgens hun moets dat wel [ze wilden het uitzoeken]mijn vraag is is dat papiertje verplicht??en als het verplicht is kan ik ze dan alsnog terug vorderen om zoon papietje te regelen.....
Wim, lees de volgende topic even door en je weet wat is toegestaan in Nederland op wapengebied; http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=16852 . Je moet overigens wel 18 jaar zijn om zo'n gedeactiveerd geweer te mogen bezitten (ik weet niet of je dat al bent). Officieel behoeft er geen bewijs van onklaarheid meer bij zo'n geweer te zitten maar het is wel makkelijk. Waarschijnlijk hebben de dienders ze meegenomen om te controleren of dat de Mausers werkelijk onklaar zijn. Zijn ze dit ook dan krijg je ze als nog terug. Het kan geen kwaad om het bewuste politiebureau eens binnen te lopen om te vragen of dat de Mausers al gecontroleerd zijn. Het is me nogal wat als de politie zo bij je aan de deur komt. Hopelijk heb je daartoe geen aanleiding gegeven. Het is weliswaar toegestaan om 4 onklare Mauser K98's te bezitten zonder vergunning maar je moet er natuurlijk niet buitenshuis mee gaan lopen of ze zichtbaar voor het raam ophangen. Het kan dan gebeuren dat je (verontruste) buren de politie gaan bellen.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

De staat neem graag iets in beslag, eenmaal zo hebben ze een reden om te "lullen" ivm beslag nemen.
Ik zie er niet in om een mauser in beslag te nemen want kogels kan je niet aan geraken en je moet wel echt crazy zijn om de nog bestaande kogels te gebruiken. ;)
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

sniper snoop schreef:De staat neem graag iets in beslag, eenmaal zo hebben ze een reden om te "lullen" ivm beslag nemen.
Ik zie er niet in om een mauser in beslag te nemen want kogels kan je niet aan geraken en je moet wel echt crazy zijn om de nog bestaande kogels te gebruiken. ;)
mischien geen orginele maar je kan er nog wel munitie van krijgen.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Munitie is inderdaad geen probleem.
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

marf schreef:Moet je voor bodem-vondsten wapens ook een vergunning hebben ?
In belgie dan ?
Misschien ga ik er een Kopen een MP40 Smeisscher :wink:
Nog in een goede staat maar kan wel niet meer vuren!

Graag eeen antwoord
Kent iemand hier een antwoord op ??? :|
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Plaats reactie