US schophoezen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Bakel
Lid

US schophoezen

Bericht door Bakel »

Ik heb 3 soorten schophoezen pas gekocht, 2 zijn er van de amerikanen, en 1 onbekende.
Weet iemand waarvan de rechtse hoes is? En hoort bij de middelste hoes dat opgezet stuk erop, om hem ergens aan te hangen?

Afbeelding

Afbeelding
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Alle drie zijn aangepast op een Britse wijze, ik kan niet zeggen in welke periode, ik weet wel dat vlak na de Tweede Wereldoorlog veel landen het Britse type webbing gebruikten, waaronder de Nederlandse Landmacht. Vooral wat de linkse cover betreft is dat erg jammer, daar het op zich een prachtig vroeg exemplaar is die men wat minder ziet.. De meest rechter cover lijkt mij Brits, hoewel ik nog ooit British made shovelcovers gezien heb die WO II geproduceerd zijn.... Die kan dus postwar zijn, dat weet ik niet... merkwaardig dingetje, dat wel.
Daar is 'ie weer!
Bakel
Lid

Bericht door Bakel »

Bedankt voor je antwoord :), maar je merkt er iedergeval niks van als het op een pop zit, en die linkse hoezen zijn inderdaad mooi, en duidelijk gestempeld. Helaas staat er in die rechtse hoes geen datum.
Plaats reactie