Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ik heb een gasmasker die heb ik altijd al gehad die had mijn opa nog staan maar ik weet nie van welke land ie komt mijn vader en opa weten het ook nie kunnen jullie meschien helpen
het zijn nie turbo kwaliteit maak binnen kort wel met digi camera dit was met mijn webcam
/EDIT [Proos]: Topictitel wat aangepast. Voorheen: "HELP ME !!!!"
={ivo}= schreef:ik heb een gasmasker die heb ik altijd al gehad die had mijn opa nog staan maar ik weet nie van welke land ie komt mijn vader en opa weten het ook nie kunnen jullie meschien helpen
het zijn nie turbo kwaliteit maak binnen kort wel met digi camera dit was met mijn webcam
Als ik het goed zie is dat gasmasker een FATRA FM-3A.
Uit Tsjechoslowakije.
Die maskers zijn geproduceerd tot 1938.
volgens mij is dat hem ja maar hij is nog een klein beetje anders zoals waar die "touwe" die je om je hooft doe zitten een soort bloempje zeg maar en die van mij heeft dat nie
={ivo}= schreef:volgens mij is dat hem ja maar hij is nog een klein beetje anders zoals waar die "touwe" die je om je hooft doe zitten een soort bloempje zeg maar en die van mij heeft dat nie
Dat kan Ivo er zijn namelijk 14 verschillende FATRA gasmaskers.
Het nederlandse gasmasker dat jij bedoelt is waarschijnlijk het 'Gasmasker II' (of III) van Vredestein. Volgens mij waren die altijd in één en dezelfde kleur. De Tsjechische FATRA FM's hebben echter altijd een donkerdere kleur rond de glazen. Ook zijn die Nederlandse gasmaskers uit één stuk, en de Fatra's hebben altijd een ring rond de glazrn. De filter is ook vrij typisch tsjechisch.
Conclusie: 't is een Fatra FM, zoals steelpots al zei