Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dit model is ( als ik het goed heb) het meest gebruikte en in WO2 geproduceerde 'unfoldable' ( onvouwbare) schepmodel door de duitsers. Was meestal op het blad gestempeld, maar wil nog wel verschillen. Te zien op http://www.mp44.nl en op germanmilitaria.com:
Merk zal ik zo even kijken, maar deze werden pas in Oktober of November 1941 vervangen door de bekende met de kleine dop. Daarna veel gebruikt door de luftschutz.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
SJORS-SJORS schreef:Merk zal ik zo even kijken, maar deze werden pas in Oktober of November 1941 vervangen door de bekende met de kleine dop. Daarna veel gebruikt door de luftschutz.
De latere bussen zijn 27,5 cm , daarvoor waren de bussen 25 cm
lang. de vooroorlogse bussen waren bijna identiek aan het latere model , op de sluiting na. zal ff kijken of ik de mijne kan vinden , en zal dan ff een foto plaatsen. ik blijf erbij luftschutz,
SJORS-SJORS schreef:Merk zal ik zo even kijken, maar deze werden pas in Oktober of November 1941 vervangen door de bekende met de kleine dop. Daarna veel gebruikt door de luftschutz.
De latere bussen zijn 27,5 cm , daarvoor waren de bussen 25 cm
lang. de vooroorlogse bussen waren bijna identiek aan het latere model , op de sluiting na. zal ff kijken of ik de mijne kan vinden , en zal dan ff een foto plaatsen. ik blijf erbij luftschutz,
Inderdaad een Luftschutz bus. De vroeg gasmaskerbussen die door het leger werden gebruikt waren identiek aan de bussen die vanaf 41 werden gebruikt enkel de lengte verschilde. Die van jou, Sjors, is waarschijnlijk een bus van het merk Auer o.i.d. Kenmerkend aan deze bussen is met name de grote deksel die erop zat. Hierdoor onderscheid je ze gemakkelijk van de voor/vroeg oorlogse bussen die door het leger werden gebruikt.
Hieronder nog een foto van mijn voor/vroeg oorlogse bus met originele wintercamo:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus