Uw motivatie voor het verzamelen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Uw motivatie voor het verzamelen

Bericht door Daan S. »

Beste mede-verzamelaars,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie motivatie nu is om begonnen te zijn met het verzamelen van WO2 militaria? Waarom nu WO2 en waarom geen stickers ofzo :lol:. Mijn motivatie is omdat ik me altijd al heb geintereseerd in defensie (doe nu ook het orientatiejaar koninklijke landmacht). Ik heb daar ook al een flinke verzameling van en was er als klein kind mee begonnen, nu ongeveer 8 jaar later ben ik nog steeds zeer fanatiek verzamelaar alleen nu op het WO2 gebied (sinds 1/2 maanden) omdat ik dit leuker verzamelen vind, je bent nu langer op zoek naar iets en er zit vaak nog een geschiedenis aan vast. Ik vind het dan ook leuk d.m.v. originele spullen uit WO2 meer van die tijd te weten te komen.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Mijn motivatie is tweeledig.
Allereerst interesseer ik me voor geschiedenis en dan met name voor de 2e WO. Op zich is dat geen reden om te verzamelen, maar ik vind dat de geschiedenis tastbaar bewaard dient te worden. Omdat ik me dus voornamelijk richt op Wo2 verzamel ik derhalve Wo2 items en stel ik ze tentoon op bijeenkomsten waar ik kom.
Daarnaast ben ik van mening dat er al zo veel uit de historie verloren is gegaan en moet je in mijn ogen zoveel mogelijk veiligstellen voor toekomstige generaties. De 1 doet dat in een museum en ik met verzamelen. Ik vind wel dat je je verzameling niet moet wegstoppen op een zoldertje of zo. daarom probeer ik zowel op internet als op allerlei bijeenkomsten zoveel mogelijk van mijn verzameling te tonen.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Mijn motivatie is simpel, ik ben gek op geschiedenis en vind niets intressanter! En wat is dan nog mooier dan een stukje geschiedenis vast houden, in je bezit hebben!!

Pas wel op bij de landmacht met je hobbie, ik weet niet hoe ze er op reageren, maar ik heb verhalen gelezen van amerikanen die ontslagen zijn uit het leger wegens een "ss verzameling" bv
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Roel R. schreef:Mijn motivatie is simpel, ik ben gek op geschiedenis en vind niets intressanter! En wat is dan nog mooier dan een stukje geschiedenis vast houden, in je bezit hebben!!

Dat is ook geheel mijn motivatie :)
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

antwerpx schreef:
Roel R. schreef:Mijn motivatie is simpel, ik ben gek op geschiedenis en vind niets intressanter! En wat is dan nog mooier dan een stukje geschiedenis vast houden, in je bezit hebben!!

Dat is ook geheel mijn motivatie :)

same here!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Net zoals Roel en de rest eigenlijk,maar ook een beetje omdat ik al spullen had(Van mij opa's en oma's enzo)en daar wilde ik meer van hebben :)


Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Plaats reactie