Hallo,
Rond een jaar of 16 groeide mijn interesse in de wereldoorlogen sterk.
Ik wou mijn eigen verzameling uitbouwen om me korter bij de gebeurtenissen te voelen en alzo de herinneringen laten verder leven.
Mijn eerste stukken waren helmen, ik heb me laten vertellen uit de eerste wereldoorlog. Ondertussen ben ik ouder en kritischer en vraag ik me af of deze helmen wel echt uit de eerste WO komen.
De zwarte helm helemaal links zou een Belgische helm moeten zijn uit 14 - 18.
De twee middelste exemplaren daarlangs zouden dat ook moeten zijn, zo beweert althans de bron.
Betreffende de anderen...geen bron. So please help me!
http://misterfart.spaces.live.com/?_c11 ... PhotoAlbum
greetz
[/url]
Kan iemand me helpen?
-
- Lid
- sobel
- Lid
Dan moet je even de gehele link kopieren, de helm met het leeuwtje is een belgische adrian helm, of deze ook wo2 is weet ik niet. De helmen met het belgische vlaggetje zijn naoorlogs of engels doorgebruikt of helemaal naoorlogs geproduceerd.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- Peter M
- Lid
Re: Kan iemand me helpen?
Het is helaas een helm van het model 1931 (in principe is dat geen Adrian), zoals gebruikt in de jaren '30 en '40 door de Rijkswacht. De 'platte' helmen zijn hoogtswaarschijnlijk Belgisch uit de late jaren '40. Foto's van binnenwerken kunnen handig zijn.Andy B. schreef:De zwarte helm helemaal links zou een Belgische helm moeten zijn uit 14 - 18.
Hebben de andere helmen ook een vlaggetje langs de zijkant? Dan zijn het Belgische helmen naar Amerikaans model, door het ABL gebruikt vanaf de jaren '50 geloof ik.
En verzwijzing verkorten kan je doen door hetvolgende in je bericht te zetten:
[URL= http://enz... ]Beschrijving link[ / URL] (zonder spaties)
-
- Lid
merci
Bedankt voor het snelle antwoord! Nu weet ik eindelijk wat ik in huis heb, ik had zelf al een sterk vermoeden dat de helmen niet dateerde uit 14 - 18, maar mijn kennis is niet zo optimaal
.
De andere helmen hebben ook een belgisch vlaggetje aan de zijkant, behalve links onder niet.
Dan maar blijven zoeken naar waardevolle objecten.
Kan je op één of andere manier met zekerheid zien dat je een helm hebt uit WO 1 of 2?
( volgende keer zet ik "url" voor mijn link
)
groetjes

De andere helmen hebben ook een belgisch vlaggetje aan de zijkant, behalve links onder niet.
Dan maar blijven zoeken naar waardevolle objecten.
Kan je op één of andere manier met zekerheid zien dat je een helm hebt uit WO 1 of 2?
( volgende keer zet ik "url" voor mijn link

groetjes