Armeetaschenlampe ?
- Michael
- Lid
- Contacteer:
Armeetaschenlampe ?
Dit zijn 2 Pertrix zaklampjes uit mijn collectie, ik vind ze overal op rommelmarkten, maar hebben de Duitsers van dit type zaklamp wel gebruikt en wat ik heel erg vreemd vind is de text 'Made in Germany'
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Dit is puur naoorlogs spul.
Made in Germany zal je nooit op een Wo2 item zien staan
Made in Germany zal je nooit op een Wo2 item zien staan
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- Brianlinden
- Lid
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Op een origineel stuk staat nooit made in.... dit is een gebruik dat pas na Wo2 algemeen is geworden.
De Petrix lampjes zijn voor zover ik weet tot en met de eenwording tussen Oost en West Duitsland in Oost Duitsland geproduceer den geexporteerd. Op alle oost Duitse produkten van na Wo2 staat veelal made in Germany. Typisch communistisch gebral.
De Petrix lampjes zijn voor zover ik weet tot en met de eenwording tussen Oost en West Duitsland in Oost Duitsland geproduceer den geexporteerd. Op alle oost Duitse produkten van na Wo2 staat veelal made in Germany. Typisch communistisch gebral.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
- Stijn
- Lid
- glen666benton
- Lid
misschien meer dan een jaar te laat maar toch even laten zien
http://cgi.benl.ebay.be/MINT-WWII-Germa ... dZViewItem
http://cgi.benl.ebay.be/MINT-WWII-Germa ... dZViewItem
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 59 keer
- Ontvangen: 103 keer
DDR Armeelampe
Is het misschien mogelijk om op deze topic eens een foto van zo'n Petrixlamp te plaatsen?
Of er op de Duitse WOII gedateerde zaklampen "Made in Germany" staat durf ik niet te zeggen. Wel staat deze Engelse tekst vermeld op de kartonnen verpakking van de naoorlogse DDR (leger) zaklamp Artas, type 2234. Dit is een zwart plat metalen model zaklamp met gekleurde voorschuiffilters. DDR zaklampen zijn meestal te herkennen aan het typische DDR keurmerkje, een driehoekje met ronde hoeken met daarin het cijfer 1.
Of er op de Duitse WOII gedateerde zaklampen "Made in Germany" staat durf ik niet te zeggen. Wel staat deze Engelse tekst vermeld op de kartonnen verpakking van de naoorlogse DDR (leger) zaklamp Artas, type 2234. Dit is een zwart plat metalen model zaklamp met gekleurde voorschuiffilters. DDR zaklampen zijn meestal te herkennen aan het typische DDR keurmerkje, een driehoekje met ronde hoeken met daarin het cijfer 1.
- SiNiStEr
- Lid
Ik heb ooit al een aan de rand van een voetbalveldje zo'n Pertrix-lampje met "Made in Germany" erop gevonden. Het was beschadigt en was het leren riempje kwijt(afgescheurd) maar had nog veel orginele verf.
Ik vermoedde toen dat het ww2 was daar er niks bekend is over over aanwezigheid van Duitse soldaten na de oorlog in die plaats.
Er zat overigens geen batterij meer in het lampje.
Ik vermoedde toen dat het ww2 was daar er niks bekend is over over aanwezigheid van Duitse soldaten na de oorlog in die plaats.
Er zat overigens geen batterij meer in het lampje.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- glen666benton
- Lid
- glen666benton
- Lid