Post hier je sfeerfoto's van je verzameling
- Ajacied8989
- Lid
- Contacteer:
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 38 keer
- Ontvangen: 80 keer
Stillevens
De foto is mooi en heeft een goede belichting lijkt mij zo. Misschien moet je je beeldscherm eens calibreren. Veel mensen hebben 'm op sRGB staan. Op zich niet verkeerd maar Adobe RGB is toch iets beter als je dit kleurprofiel kan instellen.viny schreef:Zeker mooi! Niet ietsiepietse te donker?
Maar hebben we zo'n soortgelijk topic al niet eens gehad? Hierbij wat fotootjes van mijn hand (heb ik ook al eens eerder geplaatst).

Je kunt een object ook buiten fotograferen.

- Ajacied8989
- Lid
- Contacteer:
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 38 keer
- Ontvangen: 80 keer
Grebbeberg
Bedankt voor het bekijken van mijn foto's jongens. Ik heb er altijd veel plezier in om mijn twee hobby’s met elkaar te combineren. Wat de foto "Grebbeberg" betreft. Er zitten wel bepaalde gedachtes achter deze foto.alex schreef:Die laatste is echt mooi!!! Nice work![]()
Alex
De foto is genomen op 12 mei 1990. Dus vijftig jaar na de slag om de Grebbeberg. De foto is dus ook bij een kazemat in de omgeving van de Grebbeberg genomen. Om precies te zijn staat deze kazemat bij het Hoornwerk. Dit is aan de provinciale weg richting Wageningen. Als ik het goed heb dan was het Hoornwerk een voorpost van de Grebbelinie, de linie zelf liep volgens mij dus over de Grebbeberg zelf. De Nederlandse helm met het koperen plaatje spreekt voor zich. De bloemen op de voorgrond zijn Pinksterbloemen. De Pinksterbloem bloeit meestal eind april tot half mei. Dus meestal rond Pinksteren. Daar zal deze bloem dus ook zijn naam aan te danken hebben. De Duitse inval in Nederland van 1940 viel dus in het Pinksterweekend en wordt dus ook wel het Pinksteroffensief genoemd. Grote kans dus dat de Pinksterbloemen toen ook bloeiden.