vakantiebuit Tsjechië en Normandië 2007

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 37 keer
Ontvangen: 80 keer

Sovjet helmen

Bericht door asjemenou »

Op zich niets mis met een partij naoorlogse Sovjet helmen. Overigens niet zo vreemd dat je zo'n partij in Tsjechië op de kop hebt getikt. Het voormalige Tsjechoslowaakse leger had deze helm ook in gebruik. Ergens had ik al zo'n vermoeden dat de helmen naoorlogs zouden zijn. Ze zien er namelijk te mooi uit om een WOII uitgave te zijn ook de zwart geverfde helmen kloppen dan niet zo. Vandaar dat ik nieuwsgierig was naar de binnenhelm. Deze opmerking van mijn kant is echter geen aanklacht tegen jullie hoor. De buit ziet er mooi uit. Ze is zelfs compleet met een portret van kameraad Stalin. Ik weet niet hoe kundig jullie zijn op het gebied van Sovjet militaria maar pas op met de helmen. De Tsjechoslowaken vervingen de binnenhelm door een eigen variant dus 100% Sovjetrussisch is de helm dan niet meer. Laat je ook niet misleiden door mooi uitziende Sovjet WOII helmen. De kans dat de helm dan ook werkelijk WOII is, is dan niet zo groot.
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

De informatie over de samenstelling van de Tsjechies Russische helmen was ons al bekent. Deze informatie is zeker ook nuttig voor de andere forumgebruikers. Wij verkopen de helmen altijd als Model Russ wo2, maar nooit alszijnde Russ (wo2).
racefiets
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door racefiets »

Wat is trouwens de vraagprijs van zo'n helm?
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

racefiets schreef:Wat is trouwens de vraagprijs van zo'n helm?
voor een groene € 20,- (excl verzending)
Plaats reactie