Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Michael_Wittmann, deze helmen zijn achter gebleven na wo1 toen de Duitsers door nederlands grondgebied(zuid-limburg) terug trokken. afspraak was dat dit alleen mocht als zijn hun uitrusting achter lieten. zo "erfde" Nederland noral wat materieel waaronder een hoop m16 helmen. deze helmen zijn door de Landstorm gebruikt en door de burgerwacht in een aantal grote steden waaronder Amsterdam en Den Haag. deze helmen, door de burgerwacht gebruikt hebben de stads wapen voorop geschilderd. die van mij dus niet. tijdens de bezetting zijn deze helmen weer ingebruik genomen door voornamelijk LBD-en en in deze periode zijn de letters EHBO erop geschilderd. de witte letters zijn op deze helm uiteindelijk eraf gekrast vanwege camoflage doeleinden, aangezien hij mogelijk terecht is gekomen bij een nederlandse ss-er. dit verhaal komt van een getuige die de helm jaren lang in bezit heeft gehad.
i'd rather die scared to death than die bored to death
vandaag binnen gekregen een fixed bale, front seam met westinghouse liner wat hoogst waarschijnlijk in Korea door Nederland is doorgebruikt. heb een 2de op 't oog maar dan swivel bale!!!!! foto's volgt want ik heb er ook een aantal vragen over en dan met name over de kleur.
ook zal ik morgen en aantal foto's plaatsen van een 1ste luit wielrijder, een geschoren wol jas van een sereant infanterie en een KNIL jas en broek van '45-50. niet echt wat ik verzamel maar wel mooi om te hebben.
ok, toch nog wat eerder geplaatst.
een 1ste luit wielrijder met gasmasker bereden, helm m27NM, sam brown (na-oorlogs) en m25 pistool holster.
geschoren wollen jas van een sergeant infanterie
hé Haplo, inderdaad, die van jou ziet er ook echt strak uit! klasse. ik zag dat je de voetsteun er niet onder hebt maar blokjes? goed idee, ga ik ook doen, krijg ik dan toch hopelijk de laarzen aan. morgen kleed ik hem wel aan met de KNIL uniform(45-50). heb alleen een jas, broek en helm.
dutchhelmets schreef:hé Haplo, inderdaad, die van jou ziet er ook echt strak uit! klasse. ik zag dat je de voetsteun er niet onder hebt maar blokjes? goed idee, ga ik ook doen, krijg ik dan toch hopelijk de laarzen aan. morgen kleed ik hem wel aan met de KNIL uniform(45-50). heb alleen een jas, broek en helm.
De blokjes onder poppen heeft haplo denk ik bij mij gezien, ik heb dit al jaren.
Mooie collectie helmen en uniformen