Beginnende verzameling
- Wendy_1982
- Lid
Beginnende verzameling
Hierbij maak ik vast een verzamelingentopic aan, omdat ik van plan ben om spullen uit de tweede wereldoorlog te gaan verzamelen.
Hieronder de spullen die ik al heb, die iets met de tweede wereldoorlog te maken hebben.
Boeken:
- Vrij: Van D-Day tot V-Day
Dit is een journalistieke documentaire over de bevrijding van de Achterhoek en Twente - voorjaar 1945. Speciale uitgave uit 1985 van Dagblad Tubantia, Dagblad van het Oosten en het Hengelo's Dagblad.
Serie van Lekturama:
- Het Ardennen Offensief
- De Bange Meidagen Van '40
- Verraad En Verzet
- De Bevrijding
DVD's:
- Hitlers Bunker
- Genocide: Simon Wiesenthal Collection
- Frank Carpa's World War II
- Anne Frank: De Laatste 7 Maanden
- Het Dagboek van Joseph Goebbel
- Auschwitz
- Strijders Van De Tweede Wereldoorlog
- Helden Van De Tweede Wereldoorlog
Ik zal later nog foto's toevoegen aan dit bericht en jullie natuurlijk op de hoogte blijven houden in dit topic wanneer ik iets "nieuws" gekocht heb.
Groetjes,
Wendy.
Hieronder de spullen die ik al heb, die iets met de tweede wereldoorlog te maken hebben.
Boeken:
- Vrij: Van D-Day tot V-Day
Dit is een journalistieke documentaire over de bevrijding van de Achterhoek en Twente - voorjaar 1945. Speciale uitgave uit 1985 van Dagblad Tubantia, Dagblad van het Oosten en het Hengelo's Dagblad.
Serie van Lekturama:
- Het Ardennen Offensief
- De Bange Meidagen Van '40
- Verraad En Verzet
- De Bevrijding
DVD's:
- Hitlers Bunker
- Genocide: Simon Wiesenthal Collection
- Frank Carpa's World War II
- Anne Frank: De Laatste 7 Maanden
- Het Dagboek van Joseph Goebbel
- Auschwitz
- Strijders Van De Tweede Wereldoorlog
- Helden Van De Tweede Wereldoorlog
Ik zal later nog foto's toevoegen aan dit bericht en jullie natuurlijk op de hoogte blijven houden in dit topic wanneer ik iets "nieuws" gekocht heb.
Groetjes,
Wendy.
Laatst gewijzigd door Wendy_1982 op 08 dec 2007, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
- Wendy_1982
- Lid
-
- Lid
- michiel01
- Lid
Dat is al een goed begin qua afbakening, echter is ook dat nog steeds erg breed. Daarbinnen kun je heel veel kanten op. Een specificatie naar een bepaald gebied/regio, tijdsperk of naar een minder/niet militair onderwerp is geen overbodige luxe. Je banksaldo zal een dergelijke nuancering ook zeker waarderen !Ik wil Duitse spullen uit de tweede wereldoorlog gaan sparen.
Dat is absoluut niet om je te ontmoedigen, een Duits verzamelaar, je vriend erbij genomen zijn het dus twee verzamelaars, verwelkom ik graag in deze hobby! Mijn advies is om in Zwolle eens rustig op je gemak rond te kijken en eens met wat verkopers praten om wat van het aangeboden waar te leren.
- Wendy_1982
- Lid
Hier een foto van mijn dvd's, Hitlers Bunker en Auschwitz staan er niet op (uitgeleend). Er staat wel een nieuwe aanwinst bij: Color Films Of The Third Reich - Uncensored.
En een foto van de boeken die ik tot nu toe heb, ook weer met een nieuwe aanwinst, De Tweede Wereldoorlog In Foto's (bijna 600 bladzijden).
Vandaag helaas niet naar Zwolle toe.
En een foto van de boeken die ik tot nu toe heb, ook weer met een nieuwe aanwinst, De Tweede Wereldoorlog In Foto's (bijna 600 bladzijden).
Vandaag helaas niet naar Zwolle toe.
- Wendy_1982
- Lid
Oa door de Cold Stream Guards is Enschede bevrijd. gemeente archief , oudkundige vereniging.Wendy_1982 schreef:Ik ben er achter gekomen dat Enschede bevrijd is door het Britse 2e leger. Ik heb mezelf dus voorgenomen om Britse spullen te gaan verzamelen.
Iemand enig idee hoe ik er achter kan komen welke divisie van het 2e leger Enschede bevrijd heeft?
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
als je brits wil verzamelen kan je ook atijd terrecht op http://www.tommy-talk.com daar zitten namelijk meer comenwealth verzamelaarsWendy_1982 schreef:Ik ben er achter gekomen dat Enschede bevrijd is door het Britse 2e leger. Ik heb mezelf dus voorgenomen om Britse spullen te gaan verzamelen.
Iemand enig idee hoe ik er achter kan komen welke divisie van het 2e leger Enschede bevrijd heeft?
- Wendy_1982
- Lid
Dank je wel, ik weet inmiddels waarschijnlijk ook wie de andere eenheden zijn die Enschede bevrijd heeft: guard tankdivisie, Britse xxx legerkorps tesamen met 43e wessex divisie.pigy schreef:als je brits wil verzamelen kan je ook atijd terrecht op http://www.tommy-talk.com daar zitten namelijk meer comenwealth verzamelaarsWendy_1982 schreef:Ik ben er achter gekomen dat Enschede bevrijd is door het Britse 2e leger. Ik heb mezelf dus voorgenomen om Britse spullen te gaan verzamelen.
- irish guards
- Lid
- battle of the Bulge
- Lid
- battle of the Bulge
- Lid