wo2-freak schreef:Er komen veel Hakenkreuzen in voor..
Heel veel.. Waarom krijgen die eigenlijk een speciaal plekje?
Werk je toevallig bij marktplaats? Daar kun je ook alles afplakken waar een swastika op zit...
Mooie items hoor Luc!
wo2-freak schreef:Er komen veel Hakenkreuzen in voor..
Aaah nee! Betrapt!Telemark schreef:Nou jah iedereen is hier eigenlijk nazi.wo2-freak schreef:Er komen veel Hakenkreuzen in voor..
Iedereen ontkent het maar ze weten dondersgoed dat ze nazi zijn daarom verzamelen ze ook duits spul snap je?
Daar ga ik voor een deel in mee, omdat er over de Swastika zelf ook nog de nodige discussie bestaat.viny schreef:Ik begrijp het wel, heb mijn verzameling eens laten zien aan een vriendin van me, en die snapte er ook niets van. Zach mij meteen als een Nazi, en had meteen een heel ander beeld over me, na de uiytleg wou ze het wel proberen te snappen. Voor de normaal opgevoede jongere is het tamboe, het swatsika is wreed, en is slecht, ja vloeken is ook slecht, maar het swatsika is het symbool van onderdrukking, van nog niet eens zo heel erg lang geleden. Als je er niets mee hebt begijpt ik dat je het HK ziet als een abnormaal symbool. Maarja, in een Duitse verzameling kom je er nou niet zo simpel tussen uit.
Arachnide schreef:Daar ga ik voor een deel in mee, omdat er over de Swastika zelf ook nog de nodige discussie bestaat.viny schreef:Ik begrijp het wel, heb mijn verzameling eens laten zien aan een vriendin van me, en die snapte er ook niets van. Zach mij meteen als een Nazi, en had meteen een heel ander beeld over me, na de uiytleg wou ze het wel proberen te snappen. Voor de normaal opgevoede jongere is het tamboe, het swatsika is wreed, en is slecht, ja vloeken is ook slecht, maar het swatsika is het symbool van onderdrukking, van nog niet eens zo heel erg lang geleden. Als je er niets mee hebt begijpt ik dat je het HK ziet als een abnormaal symbool. Maarja, in een Duitse verzameling kom je er nou niet zo simpel tussen uit.
De Swastika, zoals we die in haar Europese vorm (lees: vlag) kenden stond inderdaad voor onderdrukking en vernietiging.
Echter, in India staat de Swastika voor hele andere dingen en in sommige gevallen zelfs het tegenover gestelde.
Maargoed, daar bestaat al een draad over in het 'Algemene vragen' deel van dit forum.
Ik noem het onwetendheid van de medemens, als ze zich een dergelijk beeld over je vormen na het zien van je verzameling. Er zit namelijk een verschil tussen verzamelen van nazistische militaria/parafanalia uit historisch oogpunt of het verzamelen van nazistische militaria/parafanalia wegens ideologisch gedachtegoed.
Zoals al vermeldt: Bij een Duitse verzameling is het praktisch onmogelijk om aan hakenkruizen te ontkomen.
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Precies, historisch oogpunt en als je met een andere gedachte verzamelt ben je in mijn ogen wel fout bezig.Samuel. schreef:Arachnide schreef:Daar ga ik voor een deel in mee, omdat er over de Swastika zelf ook nog de nodige discussie bestaat.viny schreef:Ik begrijp het wel, heb mijn verzameling eens laten zien aan een vriendin van me, en die snapte er ook niets van. Zach mij meteen als een Nazi, en had meteen een heel ander beeld over me, na de uiytleg wou ze het wel proberen te snappen. Voor de normaal opgevoede jongere is het tamboe, het swatsika is wreed, en is slecht, ja vloeken is ook slecht, maar het swatsika is het symbool van onderdrukking, van nog niet eens zo heel erg lang geleden. Als je er niets mee hebt begijpt ik dat je het HK ziet als een abnormaal symbool. Maarja, in een Duitse verzameling kom je er nou niet zo simpel tussen uit.
De Swastika, zoals we die in haar Europese vorm (lees: vlag) kenden stond inderdaad voor onderdrukking en vernietiging.
Echter, in India staat de Swastika voor hele andere dingen en in sommige gevallen zelfs het tegenover gestelde.
Maargoed, daar bestaat al een draad over in het 'Algemene vragen' deel van dit forum.
Ik noem het onwetendheid van de medemens, als ze zich een dergelijk beeld over je vormen na het zien van je verzameling. Er zit namelijk een verschil tussen verzamelen van nazistische militaria/parafanalia uit historisch oogpunt of het verzamelen van nazistische militaria/parafanalia wegens ideologisch gedachtegoed.
Zoals al vermeldt: Bij een Duitse verzameling is het praktisch onmogelijk om aan hakenkruizen te ontkomen.
Dat is bij het bhoedisme (als ik het goed heb) een teken voor voorspoed en geluk. Hitler keerde dit om en maakte er zijn eigen teken van. Over die hakenkruizen, je kan ze er moeilijk afhalen zoals ze deden na de oorlog.
Want je verzamelt het immers vanuit historisch oogpunt.
Dat is je geraden. Ben benieuwd...EvilAxis schreef: Foto's zullen volgen!