Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Thx m8. Hier wat spullen die deze week binnen zijn gekomen. Een riem voor het tropen uniform.
En nog een ansichtkaart van de Wilhelm Bauer (U-2540).
Voor wie de Wilhelm Bauer niet kent:
The Wilhelm Bauer (originally designated U-2540) is a Type XXI U-boat which was completed shortly before the end of World War II. It was scuttled at the end of the war, having never gone on patrol. It is the only floating example of a XXI U-Boat.
In 1957, after more than 10 years on the floor of the Baltic sea near Flensburg, it was raised, overhauled at Howaldtswerke, Kiel, and commissioned as a research vessel in the Bundesmarine. It is at this time that it was named after Wilhelm Bauer, the designer of the first German U-boat Brandtaucher built in Kiel by August Howaldt in 1850.
It served in the Bundesmarine until 1980. In 1983 it was restored to its original World War II configuration and became a museum ship as part of the German Maritime Museum in Bremerhaven, Germany.
Hier het volgende alweer. Heb trouwens gelijk even wat opnieuw ingedeeld (alle mini-subs bij elkaar in een lijstje en alles van de U-9 ook).
De kaart linksboven is nieuw. Het is een zogenaamde "Seehund". Daaronder de "Biber" en ernaast de "Neger".
De kaart linksboven is nieuw. Het is een foto gemaakt in de commando-ruimte van de U-9. De kaart linksonder is ook een nieuwe aanwinst. De U-9 die boven komt.
@107; ik zie zo vaak na-oorlogse jasjes met "wo2 stempels". Stempels hebben voor mij slecht een controlerende functie op een oordeel wat ik gemaakt heb over een jasje, door het jasje zelf te bestuderen. Stempels zijn namelijk de makkelijkst te faken kenmerken van allemaal.
Ik kan jouw jasje niet beoordelen, daar ik de kennis over Duitse tropenjasjes niet heb, maar als je koop gebaseerd is op enkel de stempels zou ik het jasje nog een keer bestuderen.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Ik ben ook niet echt marine verzamelaar, maar wij hebben met regelmaat wel marine artikelen in onze eigen handel.
Ook werk ik bij een militaria bedrijf, en het jasje doet me heel erg denken aan ddr stijl marine.
Over stempels, als er maat stempels in staan zou je die na kunnen meten, want ik heb het al een aantal keer gezien dat bij replicas er zomaar een goed lijkende stempel geplaatst wordt.