ik zoek vindplatsten in groningen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sturm tiger
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 apr 2008, 20:37

ik zoek vindplatsten in groningen

Bericht door sturm tiger »

hoi ik ben nieuw op het forum en ook als verzamelaar ben vrij jong en heb dus veel tijd maar ik weet niet waar te zoeken ik woon in appingedam bij delfzijl en holwierde in de buurt ik hoop dat er wat te vinden valt het enige wat ik wel gevonden heb hier zijn een bom die het leger meteen inpikte en een boel kogel koppen echt hele zware met dunne roest laag niet punig of afgerond en duidelijk kogels vanwege de onderkant ze zitten in de oudere bomen rond holwierde wel eens vanuit de lucht afgeschoten junkers JU.87??? ik verzamel voornamelijk duits spul heb net 7 stalen FLAK 20mm gekregen van een kennis en andere objecten dan duitse wil ik ook wel maar liever dingen met het adelaartje erop maar die zijn duur dus moet ik ze vinden iemand een suggestie?
tja kan aleen bedenken dat de SS leuk spul heeft en dat ik het niet betalen kan duitse spullen onder 10 euro incl verzendsing geef ik koopgarantie russisch geef ik ook koopgarantie US en UK afhankelijk van object
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Re: ik zoek vindplatsten in groningen

Bericht door Telemark »

Een suggestie: Leestekens plaatsen. :)
Gebruikersavatar
sturm tiger
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 apr 2008, 20:37

Re: ik zoek vindplatsten in groningen

Bericht door sturm tiger »

zal erop letten maar waar kan ik spul vinden in groningen?
tja kan aleen bedenken dat de SS leuk spul heeft en dat ik het niet betalen kan duitse spullen onder 10 euro incl verzendsing geef ik koopgarantie russisch geef ik ook koopgarantie US en UK afhankelijk van object
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: ik zoek vindplatsten in groningen

Bericht door Haplo »

Als je locaties wilt vinden zal je eerst onderzoek moeten doen waar iets heeft gestaan, of waar gevochten is.
Als het in en om de stad zelf is weet je in elk geval zeker dat er gevochten is.
Maar waar exact je dingen kan vinden is moeilijk om te zeggen.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Re: ik zoek vindplatsten in groningen

Bericht door the_king88 »

ik weet in provincie groningen enige plaatsen waar redelijk gevochten is,
en waar het een en ander gebeurd is. maar denk dat weinig mensen hun plekken zullen prijs geven.
je zult veel boeken moeten lezen om zo achter dit soort plaatsen te komen.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
sturm tiger
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 apr 2008, 20:37

Re: ik zoek vindplatsten in groningen

Bericht door sturm tiger »

ik woon bij holwierde is er wat te vinden daar? ik heb wel allemaal koppen uit vliegtuig kogels in de grond gevonden een keer een heel spoor maar kan ook gewoon toevals treffer geweest zijn
tja kan aleen bedenken dat de SS leuk spul heeft en dat ik het niet betalen kan duitse spullen onder 10 euro incl verzendsing geef ik koopgarantie russisch geef ik ook koopgarantie US en UK afhankelijk van object
Gebruikersavatar
sturm tiger
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 apr 2008, 20:37

Re: ik zoek vindplatsten in groningen

Bericht door sturm tiger »

hebbes ik lees net op een website dit

in 1945 was het perth regiment betrokken bij de gevechten in noordoost groningen het bataljon leverde hevige strijd bij holwierde maar uiteindelijk werd holwierde bevrijd de laatste slag van het bataljon was bij het eemskanaal in delfzijl
tja kan aleen bedenken dat de SS leuk spul heeft en dat ik het niet betalen kan duitse spullen onder 10 euro incl verzendsing geef ik koopgarantie russisch geef ik ook koopgarantie US en UK afhankelijk van object
Delfzijlpocket1
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2008, 21:19
Locatie: Appingedam

Re: ik zoek vindplatsten in groningen

Bericht door Delfzijlpocket1 »

Hallo,

Er zijn behoorlijk veel vindplaatsen in de provincie Groningen. Zo ben ik laatst naar de Carel Coenraad Polder geweest. Hier heeft de Batterie Dollard Sud gestaan. Deze Batterij bestond niet uit bunkers, maar ingegraven geschutsputten. Ook stonden er enkele stenen huisjes voor de opslag van de granaten. De Batterie is totaal vernield door vijandelijke granaten. Later zijn in de overgebleven barakken Molukkers geplaats, vandaar dat dit hier ook het ambonezenbosje heet. Hier is nog behoorlijk veel te vinden, zoals Lee Enfield patronen etc.

In Termuntenzijl is ook nog wel veel te vinden, vooral als je de landerijen op gaat. Natuurlijk wel eerst even toestemming vragen aan de boer, maar daarna zul je vast wel wat vinden. Probeer een een pak te regelen waarmee je in de sloten kunt staan, neem dan de metaaldetector die waterproof is. En ga eens zoeken, je zult versteld staan wat je gaat vinden!
Naar alles op zoek over de slag om de 'Delfzijl- Pocket'
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: ik zoek vindplatsten in groningen

Bericht door Erik S. »

Misschien moet je eens goed gaan zoeken met je metaaldetector. Misschien dat je dan die plaatsen vind !
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: ik zoek vindplatsten in groningen

Bericht door Tex »

ga naar de bibliotheek of koop de boeken over groningen. Woon zelf ook in Groningen en dat is tevens mijn interesse gebied en kan je wel vertellen dat je alleen aan de boeken al menig plek kan vinden. Vrijwel elke bibliotheek in de provincie heeft wel een selectie van boeken over de provincie in oorlogstijd. Dus eerst zelf even wat onderzoek gaan doen en dan weet ik zeker dat je vind wat je zoekt
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
mark bierum
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2016, 17:26

Re: ik zoek vindplatsten in groningen

Bericht door mark bierum »

heb je contact gegevens? watsapp of facebook ik kom zelf uit bierum vlak bij ik weet wel wat plekken mischien kunnen we samen wel een keer op pad
groeten mark buitenwerf
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: ik zoek vindplatsten in groningen

Bericht door Erik »

Mark, deze oproep is van 2008. Ligt al zo'n acht jaar stil dus....
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie