Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hans Riotte wurde noch nicht auf einen vom Volksbund errichteten Soldatenfriedhof überführt oder konnte im Rahmen unserer Umbettungsarbeiten nicht geborgen werden. Nach den uns vorliegenden Informationen befindet sich sein Grab derzeit noch an folgendem Ort:
Tischanka - Rußland
Brief is geschreven op 26.8.42, Hans Riotte stierf 5 maanden en een week later.
Hans Riotte zat in de SS bij (Door FPnr): Hij zat in deze Kompaniën ,voordat hij Stierf, in Das Reich & Langemarck.
Weet nog niet exact wat ik met deze Feldpost gaan doen, ik heb liever Infanterie - Stalingrad, dan SS degeen die enige interesse hebben mogen contact opnemen.
(1.10.1940-27.2.1941) Stab u. 1.-5. Kompanie Kradschützen-Bataillon SS-Division Reich,
(1.3.1942-7.9.1942) Stab I u. 1.-5. Kompanie Regiment SS Langemark,
(8.9.1942-11.3.1943) Stab I u. 1.-5. Kompanie Regiment SS Langemark SS-Panzergrenadier-Division Das Reich, dann Stab I u. 1.-5. Kompanie Panzergrenadier-Regiment SS Langemark SS-Panzergrenadier-Division Das Reich
Opgegraven M35 Helm, ik dacht dat we deze in Bastogne gevonden hadden, al eventjes geleden.
Of de schade is toegebracht door Schrapnel kan ik niet zeggen. Wij hebben hem zo gevonden.
Altijd een beetje een raar gevoel bij het vinden van een helm.
Die stofbril gevallen, zijn die wel origineel? ik doel hiermee op de kaki en de grijze versie welke ik op de foto zie, ik kreeg namelijk kortgeleden enkele volle dozen aangeboden maar heb het laten gaan omdat ik het niet vertrouwde.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Ja hoor! Dingen worden inderdaad met 10tallen tegelijk aan geboden, maar of het de moeite waard is om daar mee te handelen? Weet ik niet. Marktwaarde is een 3 a 4 euro ps.
'War is delightful for those who have not experienced it'
sobel schreef:Die stofbril gevallen, zijn die wel origineel? ik doel hiermee op de kaki en de grijze versie welke ik op de foto zie, ik kreeg namelijk kortgeleden enkele volle dozen aangeboden maar heb het laten gaan omdat ik het niet vertrouwde.
Die zijn origineel. Stofbrillen vind je overal, je kunt ze kopen voor kleine spotprijzen van (gratis) tot 3EUR.
Sturmkreuz schreef:Die zijn origineel. Stofbrillen vind je overal, je kunt ze kopen voor kleine spotprijzen van (gratis) tot 3EUR.
Er zijn ook net naoorlogse Bundeswehr stofbrillen, die exact hetzelfde zijn als deze. Je kunt het verschil zien en voelen aan de stof wat net een tikkeltje anders is. Die bund brilletjes worden aangeboden in Duitsland voor € 0,50.