Collectie van Cas UPDATE

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Cas
Lid

Collectie van Cas UPDATE

Bericht door Cas »

Na heel lang lid te zijn, wil ook ik mijn nieuwe aankopen aan jullie laten zien

2 x foto van de bevrijding van eindhoven

Afbeelding

Op de foto's zijn mannen van (jawel) het 506 Rgt 101 Airborn Div te zien

Ik meen op de rechtse foto een E Company te ondekken

Graag jullie reactie
Laatst gewijzigd door Cas op 07 jun 2009, 11:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Bram.T.
Lid

Re: Collectie van Cas

Bericht door Bram.T. »

mooie foto :)
maar waar is de 2e foto?
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Cas
Lid

Bericht door Cas »

SPEARHEAD schreef:mooie foto :)
maar waar is de 2e foto?
Ik heb beiden naast elkaar onder de scanner gelegd........
Adoptant van:
Bram.T.
Lid

Bericht door Bram.T. »

ah ok
kvindt het echt een mooie foto
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
Sturmkreuz
Lid

Bericht door Sturmkreuz »

Leuke souvenir heeft de rechtse, een LW koppelriem + slot 8)
coco
Lid

Bericht door coco »

Nette foto!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Dank jullie

Weet iemand trouwens de waarde van zo'n foto ?
Adoptant van:
Sturmkreuz
Lid

Bwah, er is niets speciaal te zien, gewoon portretje, geen herkenningspunten mhh €5?

De waarde eigenlijk is wat jij wilt hebben ervoor en wat de koper wilt geven.
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Sturmkreuz schreef:Bwah, er is niets speciaal te zien, gewoon portretje, geen herkenningspunten mhh €5?

Als dit een echte foto is dan lijkt mij E5,- veel te weinig. Ik denk dat deze foto het op ebay ongeveer E40,- zou
doen.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Sturmkreuz
Lid

rutger schreef:
Sturmkreuz schreef:Bwah, er is niets speciaal te zien, gewoon portretje, geen herkenningspunten mhh €5?

Als dit een echte foto is dan lijkt mij E5,- veel te weinig. Ik denk dat deze foto het op ebay ongeveer E40,- zou
doen.
Waarom zou dit 40E gaan? (Ja, ebaY kan ik goed geloven, tegenwoordig gaat het ook achteruit met ebaY) Ten eerste, kun je niets herkennen op die foto, buiten die 2 Parachutisten die poseren, je kunt geen bewijs leveren of dit werkelijk van de plaats die je zegt noch dat je vermoed dat het iemand van Easy is.

En nog zeg ik het, de waarde is wat jij wil en wat hij wilt geven.

Als je een verzamelaar bent, die niet op winst ziet, vind ik 5E meer als genoeg.
Bram.T.
Lid

Bericht door Bram.T. »

ik denk gewoon omdat je die 101st patch ziet op de foto zorgt ervoor dat die foto zogezegt meer waard is. wat me natuurlijk opvalt op e-bay dat tegenwoordig alles uit bastogne komt en alles airborne is.
rutger
Lid

Bericht door rutger »

SPEARHEAD schreef:ik denk gewoon omdat je die 101st patch ziet op de foto zorgt ervoor dat die foto zogezegt meer waard is. wat me natuurlijk opvalt op e-bay dat tegenwoordig alles uit bastogne komt en alles airborne is.
Je slaat de spijker op zijn kop. Moet je maar eens kijken wat ze op ebay bieden voor 101st objecten.
Laatst gewijzigd door rutger op 04 mei 2008, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Sturmkreuz schreef:
rutger schreef:

doen.
Waarom zou dit 40E gaan? (Ja, ebaY kan ik goed geloven, tegenwoordig gaat het ook achteruit met ebaY) Ten eerste, kun je niets herkennen op die foto, buiten die 2 Parachutisten die poseren, je kunt geen bewijs leveren of dit werkelijk van de plaats die je zegt noch dat je vermoed dat het iemand van Easy is.

En nog zeg ik het, de waarde is wat jij wil en wat hij wilt geven.

Als je een verzamelaar bent, die niet op winst ziet, vind ik 5E meer als genoeg.

Wat je zou kunnen krijgen voor deze set? Waarschijlijk zo'n 70 euro, dat is een nette prijs in mijn ogen, en @ sturmkreuz: 5 E? Praat mee als je er verstand van hebt... Wat zijn herkenningspunten? nouja dit is vrijwel zeker natuurlijk een bevrijdingsfoto, anders hadden we wel meer uitrusting gezien, en was het koppelslot van de LW hoogstwaarschijnlijk uitgebleven, waaraan je kan zien of het echt in eindhoven is geschoten? De plaats waar die divisie op dat moment was, en periode valt te achterhalen aan de uitrusting, vroeg/laat oorlogs, in dit geval bijvoorbeeld de jumpsuits e.d.... Ik vind het zeer mooie foto's, originel foto's uit eindhoven van de 101st kom je niet dagelijks tegen! Je ziet mooi de uitrusting e.d. op de foto! de stoep op de 2e foto oogt ook typisch nederlands en het is daarom zeker een prachtaanwinst!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Sturmkreuz
Lid

sobel schreef:

Wat je zou kunnen krijgen voor deze set? Waarschijlijk zo'n 70 euro, dat is een nette prijs in mijn ogen, en @ sturmkreuz: 5 E? Praat mee als je er verstand van hebt... Wat zijn herkenningspunten? nouja dit is vrijwel zeker natuurlijk een bevrijdingsfoto, anders hadden we wel meer uitrusting gezien, en was het koppelslot van de LW hoogstwaarschijnlijk uitgebleven, waaraan je kan zien of het echt in eindhoven is geschoten? De plaats waar die divisie op dat moment was, en periode valt te achterhalen aan de uitrusting, vroeg/laat oorlogs, in dit geval bijvoorbeeld de jumpsuits e.d.... Ik vind het zeer mooie foto's, originel foto's uit eindhoven van de 101st kom je niet dagelijks tegen! Je ziet mooi de uitrusting e.d. op de foto! de stoep op de 2e foto oogt ook typisch nederlands en het is daarom zeker een prachtaanwinst!
Op wat slaat dit? Ik zelf zou er 5E voor neer tellen, daar moet ik echt niet meer verstand voor hebben, ik ken wel niets van Amerikaans, maar een kleine 70E... En dan nog hoe ga jij kunnen zeggen tegen de mensen dat dit echt een foto is vandaar.. VANDAAR!.. heb ik gezegt een situatie.., achter de 2 parachutisten staat een MUUR.. niet echt om te zeggen dat dit typisch Eindhoven is.

Als jij een nette 70E wilt neer tellen voor een foto doe jij dat..

En nog EENS, de waarde is wat jij ervoor wilt en wat hij ervoor wilt geven.
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Dat is toch niet wat Cas vraagt? Cas vraagt wat de waarde is, niet wat jij wilt geven! Tevens is bekend dat de 101st op dat moment in eindhoven was, en aan de uitrusting kan je opmaken in welke periode het zou zijn, aan de tegels op de 2e foto zie je dat het typisch nederlands is, al met al vrij duidelijk.
Sturmkreuz schreef:
sobel schreef:

Op wat slaat dit? Ik zelf zou er 5E voor neer tellen, daar moet ik echt niet meer verstand voor hebben, ik ken wel niets van Amerikaans, maar een kleine 70E... En dan nog hoe ga jij kunnen zeggen tegen de mensen dat dit echt een foto is vandaar.. VANDAAR!.. heb ik gezegt een situatie.., achter de 2 parachutisten staat een MUUR.. niet echt om te zeggen dat dit typisch Eindhoven is.

Als jij een nette 70E wilt neer tellen voor een foto doe jij dat..

En nog EENS, de waarde is wat jij ervoor wilt en wat hij ervoor wilt geven.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie