Legaal bezitten van z.g.n. deco wapens

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Bram.T.
Lid

Re: Legaal bezitten van z.g.n. deco wapens

Bericht door Bram.T. »

als je die dingen binnenshuis houd komt niemand daar toch ooit achter
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
micky
Lid

Bericht door micky »

Maar als je op een forum rond gaat praten dat je er mogelijk 1 wil kopen :|
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

SPEARHEAD schreef:als je die dingen binnenshuis houd komt niemand daar toch ooit achter
Dat snap ik dan niet. Ik snap dat het heel erg verleidelijk is. Maar waarom zou je zoiets willen hebben als het toch niet mag, en als de politie er wel achter komt heb je een hoop trammelant. Daar zou ik echt geen zin in hebben. Dan maar geen, en al helemaal niet om een replica.

En als je een beetje je best doet met vergunningen etc. is er in Nederland veel meer mogelijk dan in andere landen. Wij hebben nog helemaal niet zo'n slechte wapenwet. In Duitsland is het op het moment ook steeds strenger aan het worden. Een seinpistool wordt zelfs kapot gemaakt.
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 44 keer

Bericht door ammo »

SPEARHEAD schreef:als je die dingen binnenshuis houd komt niemand daar toch ooit achter
En dan heb je wat.En net wat Jim al aangaf, dat er in nederland veel mogelijk is .
Nemo Me Impune Lacessit
Rick de G.
Lid

Bericht door Rick de G. »

Een grendelgeweer zonder verlof boven de 18, een automatisch geweer alleen als deze "verwoest" is door de lengte en onklaar gemaakte steelhandgranaten zijn vrij te bezitten met een verlof ?

Hoe zit het met handvuurwapens?
Grenadier Markus Schenk
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Rick de G. schreef:Een grendelgeweer zonder verlof boven de 18, een automatisch geweer alleen als deze "verwoest" is door de lengte en onklaar gemaakte steelhandgranaten zijn vrij te bezitten met een verlof ?

Hoe zit het met handvuurwapens?
Grendelgeweren onklaar volgens de Nederlandse wet zijn vrij en zwartkruit voor 1 jan 45 is ook vrij! Handvuurwapens, (semi)-automaten zijn vrijgesteld wanneer deze over de lengte zijn doorgezaagd zijn en op een stalenplaat zijn gelast. Mits je natuurlijk ouder bent dan 18.

Voor ongeveer al het andere heb je een verlof nodig.
Doornewaard
Lid

Bericht door Doornewaard »

Rick de G. schreef:
Doornewaard schreef:Aleen in de lengte door de helft en op een stalen plaat gelast.
Dus je gaat weg met een mooie MP40 en je komt terug met 2 ijzeren platen met 2 helften erop? :zapped:
Ik zou het niet doen, maar zo is de kromme wet in NL.
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

Het gebeurt ook bijna nooit, een wapen doormidden doen is een haast onmogelijke klus.
Voor als je verder niks te doen hebt :wink:
Plaats reactie