Hulsje
- Joe_Liebgott
- Lid
- Contacteer:
Hulsje
Ik kon geen duidelijke foto's maken, sorry daarvoor.
Ik heb een koperen hulsje gekregen van een man in een klein oorlogsmuseum militairiawinkeltje omdat alles zo duur was. (alleen de drinkbeker van een us canteen 30 euro met een losse dop omdat een ringetje afgebroken was!)
Lengte: 1,9 cm
Breedte onderkant: 1 cm
breedte bovenkant: 0,99cm
Backstamps: METALLVERKEN 38 S&W
Alvast Bedankt,
Frank.
Ik heb een koperen hulsje gekregen van een man in een klein oorlogsmuseum militairiawinkeltje omdat alles zo duur was. (alleen de drinkbeker van een us canteen 30 euro met een losse dop omdat een ringetje afgebroken was!)
Alvast Bedankt,
Frank.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Re: Hulsje
bedoel je 9 X 19 ?
SVENSKA METALLVERKEN is een Zweedse procucent.
Deze hebben dit kaliber gemaakt voor de
Walther P38
en een soort replica hiervan, M40 Husqvarna
SVENSKA METALLVERKEN is een Zweedse procucent.
Deze hebben dit kaliber gemaakt voor de
Walther P38
Joe_Liebgott schreef:Ik kon geen duidelijke foto's maken, sorry daarvoor.
Alvast Bedankt,
Frank.
Backstamp bestaat niet , Headstamp wel
Nemo Me Impune Lacessit
- Joe_Liebgott
- Lid
- Contacteer:
Backstamp bestaat niet , Headstamp wel
Ohh oké ik dacht dat ik het iemand wel eens hoorde zeggen.
Ja, maat dat stond niet op de achterkant. Heeft die zweedse fabriek de kogels in de wo2 gemaakt of niet?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
En voor de Pistol m/39 (Walther HP),en idd voor de Walther P38 gekocht van duitsland ,en verbeurd verklaarde P38,s,tijdens de oorlogmgschutze schreef: Deze hebben dit kaliber gemaakt voor de
Walther P38
Nemo Me Impune Lacessit
- JimK
- Lid
- Contacteer:
JaJoe_Liebgott schreef: Ja, maat dat stond niet op de achterkant. Heeft die zweedse fabriek de kogels in de wo2 gemaakt of niet?
- Joe_Liebgott
- Lid
- Contacteer:
Ok bedankt allebei!
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 40 keer
Je kaliber is de .38 S&W. Een huls met een uitstekende rand en heeft helemaal niets van doen met de P38 of enig ander wapen gekamerd in 9mm para. (9x19)Joe_Liebgott schreef: Backstamps: METALLVERKEN 38 S&W
De huls is hetzelfde als de hulzen voor de Webley, Enfield en S&W revolvers in cal .38 gemaakt door en voor Engeland (gemenebest)
Ik zal thuis eens kijken op het doosje om te kijken of er een jaartal op staat. Volgens mij zijn ze na oorlogs.
- JimK
- Lid
- Contacteer:
In Engeland wordt geen munitie gemaakt met Zweedse producenten eropracefiets schreef:Je kaliber is de .38 S&W. Een huls met een uitstekende rand en heeft helemaal niets van doen met de P38 of enig ander wapen gekamerd in 9mm para. (9x19)Joe_Liebgott schreef: Backstamps: METALLVERKEN 38 S&W
De huls is hetzelfde als de hulzen voor de Webley, Enfield en S&W revolvers in cal .38 gemaakt door en voor Engeland (gemenebest)
Ik zal thuis eens kijken op het doosje om te kijken of er een jaartal op staat. Volgens mij zijn ze na oorlogs.