Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik verzamel eigenlijk enkel nva/ddr militaria en baalde als een stekker toen bleek dat deze marine colani geen authentieke ddr-jas is. Iemand enig idee of het kriegsmarine kan zijn? Ik dacht te weten dat de kriegsmarine dezelfde jassen had.
borstzak binnenkant:
alvast bedankt!
gruutjes,
hastafidel
PS: meer foto's nodig, ik hoor het graag!
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
Van deze jassen heb ik niet zoveel verstand, maar het lijkt me idd een KM (over)jas. Op de knopen staat vaak ook nog een jaartal en fabrikant op de achterzijde tenzij ze hol zijn. Het embleem is oorlogs en van een gefreiter van de kustartillerie. Zijn de stempels leesbaar?
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Bedankt voor jouw reactie. Ik kan geen jaartal ontdekken op de knopen. Ze hebben een koperen voorkant en een bruine achterkant. Stempel is niet beter leesbaar dan zoals je op de foto kunt zien. Lijkt een witte stempel?!
Jaap van der Laan schreef:Dat zou ook kunnen. Maar het embleem is absoluut van voor 1945.
KM emblemen doe ik niet in. Maar de knopen zien er niet als wo2 uit. Die heb ik er zelf nog wel paar honderd originele van en die zijn toch stuk mooier. Deze zijn net als op de jasje, (en het jasje ook) zoals ik ze bij mijn werk verkoop. (na wo2 dump).
Bedankt.. Mmm raar.. is het dan een fantasy model? Het etiket in de binnenzak zegt je ook niks? Ik heb gezocht op internet maar ik kan niet ontdekken of de bundesmarine met dergelijke jassen werkte..
Ik denk niet dat het fantasie is, eerder dat men een origineel embleem van voor 1945 op een na-oorlogs jasje gezet heeft om de waarde hiervan te verhogen. Dit kan lucratief zijn, omdat de oorlogse en na-oorlogse kleding vaak veel op elkaar lijkt. Dit gebeurt ook nog wel eens met jasjes van de Bundesluftwaffe.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...