omgitsme schreef:Mooie bajonet, beetje te mooi?
Hij blinkt nog helemaal net nieuw ofzo

Of gewoon heeeel goed onderhouden hehe.
Grtz
Mint staat van oorlogs materiaal is niet onmogelijk. Ik ben in de loop van de jaren genoeg tegen gekomen. Trouwens ook de verzamelaars die mint lieten liggen want het was te nieuw , dus het zal wel niet kloppen!
Na de oorlog laggen opslagplaatsen, magazijnen, fabrieken vol met materiaal. Er waren genoeg militairen die veilig achter een bureau alleen hun uniform hadden versleten. (Ook niet altijd.)
Mint staat wapens en bajonetten is niet gewoonlijk maar zeker niet ongewoon. En o.a. de Sowjets hebben buitgemaakt materiaal goed onderhouden eventueel gerepareerd en opgeslagen voor eventueel toekomstig gebruik. Maar ja met de ontwikkeling van nieuwe betere wpaens en materialen zijn die zolang ze niet in de weglagen vele tientallen jaren in magazijnen blijven liggen.
coco schreef:die bajonet is wel goed hoor, zoiets heet wapen vet..............
Het zal niet speciaal wapen vet zijn. Dat is dik en taai. Net pasta wat in de koelkast heeft gestaan. Gewoon (wapen) olie en ik heb veel bajonetten in mint staat gezien. Die zijn gewoon nooit tot zelden gebruikt.
coco schreef:een fake zie je wel aan dat tie fake is, voelt ook verkeerd aan
Dus niet. Fake gemaakt om mensen geld uit de zakken te kloppen, noem ik een vervalsing, als zijn orgineel daar wordt door sommige handige personen veel tijd en kunde ingestoken. En als een fake opgebouwd is uit orginele /veranderde onderdelen en orginele documentatie en orginele voorbeelden zijn schaars is het vrijwel niet te zeggen of een dergelijke vervalsing orgineel is.
Doorgebruik van orginele materialen heb je hetzelfde gewicht, materiaal, geur.
Een reproduktie /repro is gemaakt om op een orgineel te lijken maar bedoelt als souvenir of vervanging van een orgineel.
Een reproduktie kan tot in de details hetzelfde zijn. Denk maar eens aan al die US en in zekere mate Britse webbing. Meestal staan daar geen of nep fabrikanten op. Gebruikte uitrusting kan echter als orgineel worden aangeboden of men verzwijgt dat het namaak is of wekt de suggestie dat het orgineel is. Dat begint bij mij richting oplichting te lijken.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944