omgitsme schreef:Asjemenou hartelijk dank voor je reactie en je toelichtigen.
Dennisb jij ook bedankt voor de website.
Jeroen, Sobel en Dennisb, ik weet wel degelijk wat ik wil verzamelen.
Wat ik dus verzamel is US voornamelijk maar een klein beetje Russisch mag er toch ook gerust bij of niet?
Zo zijn er ook andere verzamelaars die vooral Duits verzamelen en misschien nog een beetje Brits of US erbij hebben. Wat betreft de repro dingen, tja daar ga ik maar niet weer op in anders krijg je weer zo'n kl*te discussie als een paar pagina's terug wat ik vind en wat jullie vinden.
Zoals ook toen al gezegt ik weet dat repro kopen gewoon geld verkloten is. Die garand belt, buckle boots en M-43 trousers zijn inderdaad repro en ook de helm op het moment. En zoals al vaker gezegt ik ga origineel kopen wat ik origineel vind zodoende dus ook de buckle boots, garand belt en helm. Maar wat betreft de helm voor de etalage pop, daar heb ik mij gewoon een KL helm gekocht en die op het hoofd gezet voor het moment dat ik een KL helm krijg die gekurkt is en de paintings heeft van 1st Battalion 506th PIR.
Dan is er nog de M-1943 broek met extra tassen, als de overcoat om de pop hangt zie je eigenlijk die extra tassen niet, dus ik ben aan het denken om er gewoon normale M-1943 broek voor te kopen die origineel is.
Voor de rest wil k jullie zeggen laat mij doen wat ik wil. Ik laat jullie toch ook allemaal met rust of niet?
Dit is hoe ik het in elkaar gezet heb, en ik verzamel voor mij, niet voor jullie. Want jullie hebben telkens commentaar op iedereen.
Niet dat jullie gewoon eens zeggen van oh hey dat ziet er leuk uit ! Ook al zit dat replica er tussen, het ziet toch leuk uit.
Dat vind ik zo jammer aan dit forum, jullie kraken echt iedereen af, maakt niks uit in welk opzicht.
Jullie moeten er ook rekening mee houden dat sommige gewoon niet het geld hebben om dat bepaald stuk origineel te kopen, dus dan gaan ze voor een nagemaakte of een na-oorlogse variant. Zelf vind ik dat helemaal geen probleem, wel als een replica er tussen hebben waarvan je gewoon gelijk ziet dat het splinternieuw is. Als het verouderd is en vies gemaakt enzo en het lijkt origineel dan heb ik er geen problemen mee.
Maar hier wil ik het bij laten en ja ik weet dat ik van jullie weer kritiek hier op krijg maar dat laat ik gewoon gaan.
Er zijn gelukkig toch wel nog een aantal andere forumleden hier die het bijna niks uitmaakt en totaal geen herrie over gaan maken als iemand wat na-oorlogs of replica in de collectie heeft zitten om dat ene stuk op te vullen totdat er het geld is om een origineel te kopen.
op een forum krijg jo zoizo reacties daar om plaats je eht er ook op. maar idd soms is het wel wat ver gezocht maar die mensen willen u ook aleen maar duidelijk maken wat zij er van denken. En nog iets silo maak er u nie druk in

mvg kenny