Org Todt helm te koop op marktplaats

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 47 keer

Re: Org Todt helm te koop op marktplaats

Bericht door ammo »

mgschutze schreef:
willie schreef:je moet even naar het plaatje van org todt kijken in het boek van ludwig bear.deel 1 en misschien moeten de zogenaamde experts ook even kijken voordat ze hun deskundige mening geven over de decale want de afmetingen kloppen namelijk wel. alleen de plat geslagen split pennen met een soort witte uitslag vind ik vreemd en ik vraag me dan ook af hoe dat er tussen gekomen is. dit is naar mijn mening niet oke en daarom heb ik deze helm ook niet gekocht. eerder heb ik van deze jereon een paar erg mooie stukken gekocht. wat de expert hier zegt over het decale is klinkklare onzin maar daar word op dit forum op grote schaal aan gedaan, onzinverhalen verkopen!!!!!!!!
De letters kloppen trouwens ook niet, kijk zelf eerst maar goed in de boeken. De hele helm is kut. En als jij bij hem eens iets goeds gekocht hebt, prima, dan koop je dit toch ook. Helm klopt van geen kant, maar de verkoper heeft goede dingen dus zal wel goed zijn, wat een redenering.
En wanneer mijn mening je niet bevalt, en jij graag die van jezelf hoort. Dan begin je toch je eigen forum met alleen je eigen mening erop, heb je ook van niemand last.
Da,s duidelijke taal!! Ik moet mgschutze toch gelijk geven, is een kut helm.
Nemo Me Impune Lacessit
willie
Lid

Bericht door willie »

ik verzamel 15 jaar en heb een verzameling van 60 verschillende helmen en meer dan 30 hoofddeksels,veel schirmutzen en 4 poppen waaronder,ss,falmschirmjager,dak korps en whermacht. ik zal een keer wat foto,s op het forum zetten van mijn verzameling. verder wilde ik niemand beledigen en twijfel ik niet aan de kennis van de experts. een discussie was niet nodig geweest want ook ik heb op dit forum laten weten dat ik de helm niet gekocht heb omdat hij inderdaad niet helemaal klopt. anders had ik hem zeker gekocht omdat dit soort helmen dun gezaaid zijn. . verder is het zeker niet zo dat iemand die een keer iets goeds verkoopt betrouwbaar is. denk aan het bekende gezegde bij leningreclames. in het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst.

mvg willie
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

Ik kreeg wel het idee dat je op de persoon begon met zogenaamde experts in jou reply. Want je gaf inderdaad twijfel over de split aan. Maar als je ook al zolang verzamelt en veel hoofddeksels zoals je zelf aangeeft moet jij toch ook vanaf die foto kunnen zien dat dat echt een ruk binnenwerk is. Een vrij veel voorkomende repro, die overigens voor veel verzamelaars die weinig met helmen doen een duur geintje kan zijn. Want het is zeker geen slechte repro. Over de decal zei je dat de afmetingen kloppen, nu kan ik de afmetingen niet zien. Maar het model van een orginele decal begint eerder met de bolling naar de punt. Deze is gewoon van het standaard model reprodecal zoals de WH en SS en driekleur en polizei etc., maar de TODT had een iets ander model dan dezen.

Verder zie ik graag foto's van je verzameling,

Gr. Jim
willie
Lid

Bericht door willie »

ik zal zeker een keer foto,s maken en ze op het forum zetten. ik moet alleen even tijd hebben want ik ben erg vaak onderweg.

mvg willie
Plaats reactie