Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
lex
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2008, 17:33

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door lex »

Ik heb een aantal PB'tjes gehad of dat ik ook de onderdelen wou verkopen. Dit lijkt me de beste oplossing.

Ik heb wat fotootjes gemaakt. Ze staan op http://s527.photobucket.com/albums/cc351/beachfronter/
Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd de onderdelen te fotograferen. Als je interesse hebt in de onderdelen kun je mailen naar ************. Liefst alle onderdelen in 1 koop.
Let wel, verkoop van een dergelijk wapen via dit forum is illegaal en niet toegestaan, ik laat deze post staan maar haal het mailadres weg.

Mvg
Sobel
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door sobel »

Liever ook geen verkoop van een illegaal wapen via dit forum :) je kan dan het beste mensen via PB aanspreken, hier kijken ook de mannen in het blauw en daar willen we als forum geen problemen mee krijgen, vandaar dat ik je post evenaanpas :)

Gr
Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door asjemenou »

Het is overigens wel een mooi exemplaar. Eentje met een fraaie gelamineerde kolf. Maar ja, niet te bezitten zonder een vergunning. Ik heb de SKS trouwens wel een paar keer mogen aanschouwen in het toenmalige Oostblok. Het werd daar o.a. als ceremonieel wapen gebruikt.

Afbeelding

Oost Berlijn

Afbeelding

Moskou
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door S1991 »

Die 2e foto vind ik wel erg mooi.
Hoe oud zouden die knullen zijn? Ze lijken mij niet echt.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door Doornewaard »

Waarom zou het niet echt zijn?. In nederland mag je ook het leger in op je 17de.
Gebruikersavatar
DonorNL
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 sep 2007, 17:35
Locatie: Rosmalen

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door DonorNL »

Doornewaard schreef:Waarom zou het niet echt zijn?. In nederland mag je ook het leger in op je 17de.
Ik dacht 16de? Je moet dan wel een aparte opleiding doen, want onder de 18 wordt beschouwd als kindsoldaat..
Ik ken al die regels niet in Nederland en in het buitenland, maar zou je ook onklare wapen kopen in bv. Amerika, en die wordt verscheept naar bv. België. Als dat kan (Zal wel niet :shocked: ) dan kun je em naar Australië opsturen, naar je nieuwe huis. Ik weet niet wat de wet zegt in Australië over wapens?
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
lex
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2008, 17:33

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door lex »

Australie doet over bijna alles wel moeilijk. Wapens zullen geen uitzondering zijn. We willen absoluut geen risico nemen dat ons visa wordt ingetrokken. Dus ik verkoop hem liever om zo geen risico te nemen.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door sobel »

Je gaat in iedergeval wel naar een prachtig land verhuizen!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door asjemenou »

omgitsme schreef:Die 2e foto vind ik wel erg mooi.
Hoe oud zouden die knullen zijn? Ze lijken mij niet echt.
Hoe oud of de soldaten van de Sovjet erewacht waren op dat moment, zou ik niet weten. Veel ouder dan twintig waren ze niet, denk ik. Het wisselen van de wacht in deze hoedanigheid, bestaat niet meer. Tegenwoordig staat de erewacht opgesteld bij het Monument van de onbekende soldaat, aan de zijkant van het Kremlin. Destijds stond de erewacht voor het Lenin mausoleum op het Rode plein. De soldaten van de erewacht op de foto behoorden overigens tot het Sovjet parachutistenkorps. Dit is te zien aan het embleem op de mouw.

De erewacht in Oost Berlijn behoorden tot het Wachregiment "Friedrich Engels". Zij stonden opgesteld voor de Ehrenmal für die Opfer des Faschismus und Militarismus aan Unter den Linden.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
lex
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2008, 17:33

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door lex »

Ik heb met een diamant slijper het geweer door midden geslepen en de illegale onderdelen in het kanaal gedeponeerd.
Er zijn dus nog alleen wat onderdelen over ( bajonet etc heb ik eraf gehaald ).
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door iknowdintoo »

lex schreef:Ik heb met een diamant slijper het geweer door midden geslepen en de illegale onderdelen in het kanaal gedeponeerd.
Er zijn dus nog alleen wat onderdelen over ( bajonet etc heb ik eraf gehaald ).
:cry:
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door sydney »

ik ken de wapen wet van tjs ook niet echt maar ik ken verhalen van mensen die kochten sovjet tanks en pantsers voor een prikje na de koude oorlog. En al die dingen waren werkend en in die verzameling zaten we zwaardere wapens zoals Gatling gun mp40 en nog wat shotguns. Maar ik ben met school in praag geweest en daar was 1 confrontatie tussen een paar gasten van school en de politie. Die gast probeer iedereen stil te krijgen om hun te laten luisteren naar de agenten dat werd verkeerd begrepen en toen kreeg hij een klap tegen zijn arm.

Maar dat betekend dan toch ook dat een m1 garand toch ook illigaal is, want die is ook semi-automatisch of vergis ik me het?
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door michiel01 »

sydney schreef: Maar dat betekend dan toch ook dat een m1 garand toch ook illigaal is, want die is ook semi-automatisch of vergis ik me het?
Alle semi-automaten, dus ook de garand
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door sydney »

michiel01 schreef:
sydney schreef: Maar dat betekend dan toch ook dat een m1 garand toch ook illigaal is, want die is ook semi-automatisch of vergis ik me het?
Alle semi-automaten, dus ook de garand
bedankt geen wonder dat ik nooit garand te koop zie op een nederlandse site.
Er was wel een keer een gast die had een panzerfaust te koop aangeboden op
marktplaats. Hij werd uiteindelijk opgepakt voor illegaal wapen bezit. En de
man die het wou kopen daarbij werd een huis zoeking gedaan en is hij veel
spul kwijt geraakt om ze niet onder de nederlandse wapen wet vielen "wel zonde".

Mischien kan je de barionet onder het wapen verkopen ?

Of verstop het wapen in de grond en teken een schatkaart naar die plek :wink:
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door jurgen »

dood en doodzonde, echt waar...

maar nog altijd beter dan in de bak belanden!
Plaats reactie