Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door ammo »

lex schreef:Hoi,

Ik heb een vraag. Ik heb een tijd geleden ( is al wel lang geleden ) een mooie ( onklaar gemaakte ) karabijn gekocht met bajonet etc in perfecte staat. Het betreft een Simonov SKS Karabijn van Russische afkomst. Ik heb het geweer in Tjechoslovakije gekocht en in de auto meegenomen.
Ik heb hem altijd bij mij boven de schoorsteen opgehangen omdat ik hem mooi vond. Nu gaan we binnenkort verhuizen naar Australie ( emigratie ) en ik wou hem op marktplaats.nl plaatsen. Na een uurtje of 2 kreeg ik een mail van de Marktplaats administrator dat ik geen vuurwapens mag aanbieden op marktplaats. Het is echter een collector's item en er kan niet mee geschoten worden omdat het onklaar is gemaakt.

Ik wist niet dat het illegaal was om een onklaar gemaakt semi-automatisch wapen te bezitten. Dacht dat het gewoon een collector item was.
Weet iemand of een wapenhandelaar dit wapen zou willen kopen ? Of moet / kan ik hem inleveren bij de politie ?

Graag hulp.
Je had van tevoren informatie moeten inwinnen wat wel en niet mag volgens nederlandse wet, dan had je nu geen problemen gehad om er van af te komen.
Nemo Me Impune Lacessit
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door jurgen »

Ik weet niet hoe het met de verkoop van een sks zit hier in België, maar ik denk dat als je die voor 250 euro op 2dehands ofzo had gezet dat je die binnen 2 dagen verkocht gekregen had hoor...
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door Alex »

jurgen schreef:Ik weet niet hoe het met de verkoop van een sks zit hier in België, maar ik denk dat als je die voor 250 euro op 2dehands ofzo had gezet dat je die binnen 2 dagen verkocht gekregen had hoor...
Ja, of een jodeninvalteam die je deur inbeukt en je je nest uittrekt en je voortaan door het leven moet gaan als wapenhandelaar... :roll:
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door jurgen »

Ik begrijp je zin niet zo goed, maar ik maak eruit op dat je, als je een wapen probeert te verkopen, plots een wapenhandelaar bent?

En wat hebben joden daarmee te maken?
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door Alex »

Joden= politie... En ja, zo word je wel behandeld als ze een wapen vinden bij je. Aangezien ze dan weer even lekker de baas kunnen spelen en kunnen laten zien hoe goed ze wel niet bezig zijn om 1 verzamelaar te kunnen pakken en kunnen zeggen dat ze een wapenhandelaar opgepakt hebben... Hetzelfde als de 2 verzamelaars die ze toen na Ciney hebben opgepakt. Dat bleek ook ineens een wapenbeurs te zijn :?
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door jurgen »

Ik moet nu wel eerlijk toegeven dat ik niet weet hoe streng men hier in is in Nederland, het lijkt wel een soort heksenjacht!?

als het zo ernstig is dan is het misschien niet al te best dat je het zou te koop aanbieden.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door Alex »

Regelmatig in het nieuws... Iemand opgepakt omdat ze via marktplaats een wapen kochten of verkochten. En ze hoeven maar een duitse verzameling aan te treffen en je word al voor een rechts extremist aangezien geloof ik..
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door jurgen »

Ik heb wel eens gehoord dat iemand was opgepakt omdat die granaten verkocht uit WO2, daar had de nederlandse politie schijnbaar nog nooit van gehoord...

Ik zou niet graag verzamelaar zijn in nederland heb ik de indruk.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door ammo »

jurgen schreef:Ik heb wel eens gehoord dat iemand was opgepakt omdat die granaten verkocht uit WO2, daar had de nederlandse politie schijnbaar nog nooit van gehoord...

Ik zou niet graag verzamelaar zijn in nederland heb ik de indruk.
ik wel , ik nergens last van.je moet je gewoon aan de wet houden.
Nemo Me Impune Lacessit
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door jurgen »

natuurlijk moet je je aan de wet houden.
Maar die wet legt je beperkingen op die hier wel toegelaten zijn, ik zie dus het voordeel niet in waarom in Nederland bepaalde zaken niet zouden mogen he.

Hoeveel doden zijn er de laatste 20 jaar gebeurd met een garand? of hoeveel aanslagen zijn er gepleegd met een duitse kugelgranaat, lijkt me vrij weinig...
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door ammo »

jurgen schreef:natuurlijk moet je je aan de wet houden.
Maar die wet legt je beperkingen op die hier wel toegelaten zijn, ik zie dus het voordeel niet in waarom in Nederland bepaalde zaken niet zouden mogen he.

Hoeveel doden zijn er de laatste 20 jaar gebeurd met een garand? of hoeveel aanslagen zijn er gepleegd met een duitse kugelgranaat, lijkt me vrij weinig...
Is nou eenmaal de wet , en er is binnen de wet veel mogelijk , hier in nederland , mits je serieus bezig bent.
Nemo Me Impune Lacessit
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door coco »

Ja inderdaad Jurgen wat loop je moeilijk te doen, jullie hebben niet eens een regering, maar dat terzijde.
De wet is de wet en heeft men zich maar aan te houden is mij altijd geleerd. Ook al staat je dat niet aan, dan heb je gewoon pech.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door Edgar »

Ja inderdaad Jurgen wat loop je moeilijk te doen, jullie hebben niet eens een regering, maar dat terzijde.
Nee, wij hebben een goede regering wil je zeggen :lol:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door coco »

Edgar schreef:
Ja inderdaad Jurgen wat loop je moeilijk te doen, jullie hebben niet eens een regering, maar dat terzijde.
Nee, wij hebben een goede regering wil je zeggen :lol:
Iets is beter dan niets :bonk:
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: Emigreren naar Australie : mooie onklaar gemaakte Simonov ?

Bericht door Alex »

coco schreef:
Edgar schreef:
Ja inderdaad Jurgen wat loop je moeilijk te doen, jullie hebben niet eens een regering, maar dat terzijde.
Nee, wij hebben een goede regering wil je zeggen :lol:
Iets is beter dan niets :bonk:
Haha weet je dat heel zeker? :wink:
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Plaats reactie