Hey guys,
Heb ff een vraag:
Het is bekent dat je flare guns werkent mag hebben ( ik bedoel dan van voor 1945).
Is het ook toe gestaan om de minutie te hebben of te verschieten in nederland?
mvg gerben
Flare guns
-
- Lid
Flare guns
quote Dick Winters
'Opa, was u in de oorlog een held?'
'Opa zei: Nee.'
'Maar ik diende wel in een compagnie van helden.'
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Re: Flare guns
Dat eerste wel,
Ze zijn van voor 45 vrij bij de wet.
Munitie mag je in Nederland niet hebben en niet schieten.
Gr. Jim
Ze zijn van voor 45 vrij bij de wet.
Munitie mag je in Nederland niet hebben en niet schieten.
Gr. Jim
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Volgens mij zat het zo dat je alleen een seinpistool en munitie voor een boot mag hebben met wel een soort van vergunning (geen verplichtingen omtrent schietvereniging of nvbmb). Je mag hem ook alleen van huis naar boot en terug vervoeren en gebruiken als reddingsmiddel op zee. In huis heb je zoiets niet nodig als reddingsmiddel. Scherpe munitie is dus ook niet vrij bij de wet voor een verzamelaar die graag een keer wil schieten aan het einde van het jaar. Dit is geen noodgeval, echt niet
Ik dacht dat hier op het forum al eens eerder over dit onderwerp gepraat was. Als je zoekt moet je iets kunnen vinden.
Ter toevoeging dit is de wet omtrent het pistool;
Art. 18 RWM (Regeling Wapens en Munitie)
Onverminderd het bepaalde in artikel 3 van deze regeling wordt van het verbod in artikel 14, eerste lid, 22, eerste lid, 26, eerste lid, en 31, eerste lid, van de wet vrijstelling verleend voor het doen binnenkomen of uitgaan, vervoeren, voor handen hebben en overdragen van:
...
d. vuurwapens in de vorm van geweren en pistolen, niet zijnde revolvers, die ontworpen en bestemd zijn om te worden geladen met patronen waarvan de voortdrijvende lading bestaat uit zwart kruit of alleen onstekingsas, met uitzondering van randvuurpatronen in het kaliber .22 met een patroonlengte van meer dan 18mm;
...
2. De vrijstellingen zoals vermeld onder c, d en e zijn uitsluitend van toepassing op wapens die zijn vervaardigd voor 1 januari 1945.
Ik dacht dat hier op het forum al eens eerder over dit onderwerp gepraat was. Als je zoekt moet je iets kunnen vinden.
Ter toevoeging dit is de wet omtrent het pistool;
Art. 18 RWM (Regeling Wapens en Munitie)
Onverminderd het bepaalde in artikel 3 van deze regeling wordt van het verbod in artikel 14, eerste lid, 22, eerste lid, 26, eerste lid, en 31, eerste lid, van de wet vrijstelling verleend voor het doen binnenkomen of uitgaan, vervoeren, voor handen hebben en overdragen van:
...
d. vuurwapens in de vorm van geweren en pistolen, niet zijnde revolvers, die ontworpen en bestemd zijn om te worden geladen met patronen waarvan de voortdrijvende lading bestaat uit zwart kruit of alleen onstekingsas, met uitzondering van randvuurpatronen in het kaliber .22 met een patroonlengte van meer dan 18mm;
...
2. De vrijstellingen zoals vermeld onder c, d en e zijn uitsluitend van toepassing op wapens die zijn vervaardigd voor 1 januari 1945.
-
- Lid
Bedankt voor het andwoord.
mvg gerben
mvg gerben
quote Dick Winters
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Ik was de circulaire wapens en munitie aan het lezen en kwam dit nog tegen;
5.3. Noodsignaalmiddelen
Aan personen van achttien jaar of ouder die redelijkerwijs kunnen aantonen over een vaartuig te beschikken
waarmee op ruim water wordt gevaren en die wensen te beschikken over noodsignaalmiddelen die niet
onder de vrijstelling van artikel 22, eerste en tweede lid, van de RWM vallen, kan een verlof40 worden
verleend tot het voorhanden hebben van een dergelijk noodsignaalmiddel, alsmede van de bijbehorende
munitie. Tevens kan een (doorlopend) verlof tot vervoer worden verleend. Het aan boord van het vaartuig
tijdelijk doen uitgaan en doen binnenkomen van het noodsignaalmiddel valt onder de vrijstelling ingevolge
artikel 33 RWM.
Niet-ingezetenen die met hun vaartuig een vaste ligplaats in een Nederlandse (jacht)haven hebben, kunnen
in de gemeente waar deze haven is gevestigd domicilie kiezen en aldaar een verlof aanvragen. Het doen
binnenkomen en uitgaan van het noodsignaalmiddel, zowel indien dit aan boord van het vaartuig gebeurt
als indien dit op andere wijze gebeurt, valt onder de vrijstelling ingevolge artikel 23, eerste en tweede lid,
RWM.
Op het verlofdocument dient bij "beperkingen", onder 1, het woord "schietbaan" te worden vervangen door:
"het vaartuig".
40 Indien de aanvrager van het verlof voor een periode langer dan een jaar in het buitenland verblijft, bestaat er geen
bezwaar tegen om het verlof op voorhand voor meerdere jaren te verlengen.