Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kan iemand me helpen aan informatie zie foto’s ,
Als het goed is is het een onderdeel van een tank en is gemerkt 6650-12-140-7632 SIPLEX
Mij vermoeden is dat het een kijkglas is voor de chauffeur of schutter maar welke type tank jaartal WO II?
Het hoeft niet perseé een tank te zijn. Het is ook goed mogelijk dat deze kijker voor een pantservoertuig, tank, halftrack of iets dergelijks.
Welke tank of iets anders het in gezeten heeft, zou ik niet zo 1,2,3 kunnen zeggen.
Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Het 5e en 6e nummer in het NATO stock Number staat voor het NATO land waar het product is gemaakt. In dit geval is het Duitsland (NATO Country Code 12). Ik heb dan ook het vermoeden dat het om een periscoop uit een Leopard I tank gaat. Dit model tank is inmiddels door de meeste NATO landen vervangen door de Leopard II.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!