Spaanse mauser

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Zandhaas
Lid

Spaanse mauser

Bericht door Zandhaas »

Ik heb een tijdje geleden een Spaanse mauser gekocht bij een verzamelaar van Duits materiaal in Sittard. Ik was eigenlijk aan het speuren voor een K98 maar die was weg maar hij had nog een ander "leuk ding" staan. Enfin, ik heb dat ding nu gekocht en heb het al een tijdje thuis staan. Echter, hij is helemaal vastgelast (wel met open loop) en dat is iets wat ik eigenlijk niet zo leuk vind, het is wat te inert. Ik wil 'm van de hand doen en op zoek gaan naar iets wat wel een werkend mechaniek heeft. Even ter informatie, ik heb geen snode plannen om er rare grappen mee uit te halen.

Weet iemand van jullie waar of via welk medium ik mijn mauser kwijt kan? Ik heb al eens Marktplaats geprobeerd maar daar werd mijn advertentie niet erg op prijs gesteld.

groeten,

zandhaas
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Re: Spaanse mauser

Bericht door Haplo »

Je mag als je in Nederland woont alleen een grendelgeweer vrij bezitten als deze die aan bepaalde eisen voldoet.
De grendel moet zijn vastgelast, slagpen moet verwijderd zijn, er moeten 2 gaten van 10 mm onder in de loop zijn geboord en er moet een pen in de loop zijn gelast.
Je mag dus geen wapen bezitten die een werkende grendel heeft zonder de benodigde vergunningen.
Meer hier over te vinden via de zoek functie.
Mvg/Best regards, Sipke
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Zelfs al heb je er geen foute plannen mee je mag nog geen wapen bezitten die niet volgens de Nederlandse wet onklaar is gemaakt :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Zandhaas
Lid

Bericht door Zandhaas »

Klopt, ik heb net eea bekeken via het forum. Heb ik er een die wel netjes demil is en de andere een beetje minder. Hmm, stof tot nadenken. Ik laat nog wel weten wat ik er mee ga doen. :?
merkloos
Lid

Bericht door merkloos »

maar als je loop is dicht gelast mag het meganisme dan nog werken?
bv grendel enzo?
Haplo
Lid

Bericht door Haplo »

Nee in Nederland moet de grendel ook zijn vast gelast.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie