Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mooie Duitse 10x80 flak optiek, heb hem geheel uitelkaar gehaald en schoongemaakt.
Kleuren filters werken ook nog goed, prisma is ook in zeer goede staat.
Ben nog wel opzoek naar het optiek licht met batterij kast!, wat ook op een mg42 zit.
Nieuwste aanwinst, mooie sanitatstasche fur sanitatsoffiziere 1938.
Ook nog een Duitse rode kruis vlag, die origineel is gekeurd.
Omdat ik een tijdje niks meer van me heb laten horen, dacht ik weer eens foto's te plaatsen.
Heb altijd al interesse gehad in het medische Duitse spul, zo heb ik ook een truppenbesteck kompleet.
Laat maar weten wanneer je nog sanitater spul te koop hebt!
jouw heeresatmer werd niet zozeer gebruikt bij gasaanvallen, en zeker niet enkel door officieren. (wat is de funktie dan anders van het gasmasker op zich?) Heb zo één aangehad en ik moet zeggen dat het wel tamelijk zwaar is.
De Heeresatmer werd gebruikt om brandende gebouwen binnen te gaan. Met het gasmasker en heeresatmer, maak je een gesloten circuit. Je ademt zuurstof in van de fles en ademt weer uit. (daarom de beide slangen). Een gasmasker heeft enkel de bedoeling jou te voorzien van gefilterde lucht. Dit toestel werd dus ook gebruikt door de Luftschutz, wel in een iets andere uitvoering. Zie foto hieronder.(staat trouwens één te koop op 2dehands.be) Is het mogelijk om eens een foto bij te voegen van het mondstuk van het gasmasker zelf? Mij is verteld dat niet ieder gasmasker eigenlijk geschikt is omdat je dus een gesloten circuit moet hebben.