Dag,
Ik ben in het bezit van een bronzen medaille maar deze is pas na -tig jaar, uit het water gevist. Heeft dus wat geleden maar is nog smerig. Heeft iemand een idee hoe ik deze het beste schoon kan krijgen? Vuil zit aardig aangekoekt dus kan het er helaas niet even afkloppen.
Ik dacht aan een "chemische" reiniging maar zou niet weten hoe....
Gaat overigens om een SA- Sportabzeichen.
Alvast bedankt!
water vonst....
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Re: water vonst....
Ik zou het eens proberen met lauw water in emmer doen en dan met een doekje er ff indompelen en dan proberen schoontemaken.
Anders misschien eens 1 dag in schoonmaakazijn doen Zo heb ik mijn bodemvondst hulzen redelijk schoongekregen. Of citroensap helpt ook wel.
Hopelijk helpt dit.
Anders misschien eens 1 dag in schoonmaakazijn doen Zo heb ik mijn bodemvondst hulzen redelijk schoongekregen. Of citroensap helpt ook wel.
Hopelijk helpt dit.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
-
- Lid
Dag,
Probleem is dat de medaille al geruime tijd boven water is ( ) en dat het vuil nagenoeg als cement aan de medaille vastzit...Misschien wat langer laten weken
In ieder geval zover bedankt voor je de tip!
Probleem is dat de medaille al geruime tijd boven water is ( ) en dat het vuil nagenoeg als cement aan de medaille vastzit...Misschien wat langer laten weken
In ieder geval zover bedankt voor je de tip!
Iemand vinden die ultrasoon kan reinigen.
Gebeurd met geluidsgolven, dus geen chemisch goedje.
Gebeurd met geluidsgolven, dus geen chemisch goedje.
Mvg/Best regards, Sipke
- Polte
- Lid
Lijkt me handig dat je eerst eens meld wat voor materiaal het is, voor het reinigen van diverse soorten materialen zijn niet alle goedjes verstandig om te gebruiken.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
wo die Sonne scheint
sind wir gefangen
-
- Lid
Het gaat, zoals in de eerste zin staat, om een bronzen medaille......
Ik heb nu een proef met azijn gedaan en er komt idd vuil af, maar moet denk ik nog wat geduld hebben....
Ik heb nu een proef met azijn gedaan en er komt idd vuil af, maar moet denk ik nog wat geduld hebben....
- Polte
- Lid
Sorry, totaal overheen gelezen.
Brons kun je inderdaad eens proberen te behandelen met zuur, ik zou geen zoutzuur gebruiken daar dit nog na gaat werken.
Probeer citroenzuur of inderdaad azijn, als het grote vuil eraf is even met een messing borsteltje na dremelen.
Brons kun je inderdaad eens proberen te behandelen met zuur, ik zou geen zoutzuur gebruiken daar dit nog na gaat werken.
Probeer citroenzuur of inderdaad azijn, als het grote vuil eraf is even met een messing borsteltje na dremelen.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
sind wir gefangen
wo die Sonne scheint
sind wir gefangen
-
- Lid
No worries!
Het gaat om een vrij aparte medaille dus ik probeer er het beste van te maken... Wie weet toch anders maar eens een ultrasoon aparaatje aanschaffen.
Het gaat om een vrij aparte medaille dus ik probeer er het beste van te maken... Wie weet toch anders maar eens een ultrasoon aparaatje aanschaffen.
-
- Lid
- zundapp
- Lid
- Contacteer:
crofty oplossing, elektrolyse wat ik zelf vaak doe en wat erg goed werkt!!, ultrasoonbad, Tumbler, voor de professionals!
Verder moet je zo iets niet met cola behandelen dat werkt toch niet goed.
En wanneer je het met zuur gaat behandelen, op letten dat je het er niet te lang in laat liggen anders krijg je bijv bij koper een rode gloed er over heen.
Natriumhydrogencarbonaat werkt ook zeer goed!!
Verder moet je zo iets niet met cola behandelen dat werkt toch niet goed.
En wanneer je het met zuur gaat behandelen, op letten dat je het er niet te lang in laat liggen anders krijg je bijv bij koper een rode gloed er over heen.
Natriumhydrogencarbonaat werkt ook zeer goed!!
Altijd intressen in sumpftarn collectie.
http://www.diekrieg.tk
http://www.diekrieg.tk