Bodemvondsten Limburg

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Westwall
Lid

Bodemvondsten Limburg

Bericht door Westwall »

Hallo,

Wie weet er toevallig een goede plek in midden-limburg waar je veel vindt met een metaaldetector?
Ben namelijk erg nieuwsgierig. :wink:
S1991
Lid
Contacteer:

Re: Bodemvondsten Limburg

Bericht door S1991 »

Hallo Jan,

Ik wil je adviseren om dan boeken te kopen over Limburg ;)
Daar haalt iedereen de meeste informatie uit waar redelijk gevochten is en nog mogelijkheid bestaat om items te vinden.
http://roermond19391945.yourbb.nl/ Dit is een forum wat voornamelijk gaat over Limburg.
Hopelijk heb ik je hier wel wat mee geholpen, hier in Echt is wel redelijk wat gevochten en in omstreken alleen weet niet zeker of er nog wat te vinden is.

Grt,
Silvano
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Polte
Lid

Bericht door Polte »

Ben benieuwd wie er een plek heeft waar veel ligt en dat zomaar even aan jou verteld zodat jij daar alles kunt opgraven. Snap je zelf toch ook wel, niet? :mrgreen:
Je moet zelf moeite doen voor goede locaties, niet zomaar vragen. Als je na moeite een plek vind wat loont, geeft dat een dubbel zo grote kick!

Hopelijk kun en doe je hier iets mee.

Nick
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

Zoals Nick het zegt, gewoon goed zoeken dus :wink:
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

omgitsme schreef:Hallo Jan,

Ik wil je adviseren om dan boeken te kopen over Limburg ;)
Daar haalt iedereen de meeste informatie uit waar redelijk gevochten is en nog mogelijkheid bestaat om items te vinden.
http://roermond19391945.yourbb.nl/ Dit is een forum wat voornamelijk gaat over Limburg.
Hopelijk heb ik je hier wel wat mee geholpen, hier in Echt is wel redelijk wat gevochten en in omstreken alleen weet niet zeker of er nog wat te vinden is.

Grt,
Silvano
Erg bedankt voor de informatie. Ik kwam tot grote verbazing een heel groot dik boek tegen : "Van kazemat tot kelderleven (Roermond 1940-1945)" Er staat echt super veel in :)
Polte schreef:Ben benieuwd wie er een plek heeft waar veel ligt en dat zomaar even aan jou verteld zodat jij daar alles kunt opgraven. Snap je zelf toch ook wel, niet? :mrgreen:
Je moet zelf moeite doen voor goede locaties, niet zomaar vragen. Als je na moeite een plek vind wat loont, geeft dat een dubbel zo grote kick!

Hopelijk kun en doe je hier iets mee.

Nick
Nou, er zijn denk ik genoeg mensen op dit forum die zelf geen interesses hebben in metaaldetectoren en die goede plekken weten in deze buurt voor wo2 bodemvondsten. Maar alsnog bedankt voor de verdere info :yes:
Plaats reactie