Portretcollectie: Belgische soldaten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: Portretcollectie: Belgische soldaten

Bericht door King tiger »

Sturmkreuz schreef:Een van de mooiste foto's en een van mijn favoriete ! In volledige gevechtsuitrusting.

Afbeelding
Is inderdaad de mooiste
wat zou de prijs zijn? :p
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Portretcollectie: Belgische soldaten

Bericht door jurgen »

King tiger schreef: Is inderdaad de mooiste
wat zou de prijs zijn? :p
Ik heb nu eerlijk gezegd nul verstand van belgisch WOII, maar aangezien bij mijn weten hier de minste interesse voor is van de deelnemende legers lijkt me het niet bijster veel.

Ik kan er evenwel volkomen naastzitten natuurlijk, aangezien je deze foto's bijna nooit ziet.
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Re: Portretcollectie: Belgische soldaten

Bericht door SV Kenny »

Hier in Belgie kom je veel foto's tegen van 's Vaderlands krijgsmacht in het interbellum, als je weet waar te zoeken. Ikzelf zou voor die foto misschien 4 euro geven en dan nog omdat de afgebeelde soldaten een vrij uitzonderlijke uitrusting dragen, Engelse Mills p08 webbing en Amerikaanse webbing, gecombineerd met lederen schopdragers.
Voor de rest zijn het vooral foto's van de mobilisatieperiode die gewild zijn (relatief uiteraard). Gevechtsfoto's of foto's van maneauvers kunnen echter wel groot geld vangen.
Plaats reactie