Heb hier een aantal rangstrepen waarvan ik niet weet waarvan ze zijn. Dus hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen, land, periode enzovoorts?
No. 1.
No. 2.
No. 3.
No. 4. Emblmen zijn met gouddraad gestikt.
Onbekende rangstrepen
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 59 keer
- Ontvangen: 104 keer
Re: Onbekende rangstrepen
No.1 is een chevron van Caporal-Chef van het Franse leger. De chevron wordt echter wel andersom op de mouw gedragen. Dus op de foto ligt hij op zijn kop. Uit welke periode deze chevron stamt, weet ik niet.
No.3 is een chevron van bootsman (sergeant) van de Koninklijke Marine. Ik heb precies hetzelfde model chevron op een werkuniformjas (1971 gedateerd) zitten die ik van mijn oom gekregen heb. Mijn oom heeft tot aan zijn pensioen bij de Koninklijke Marine gewerkt vandaar.
De overige goudkleurige chevrons kan ik niet thuisbrengen al doen ze mij wel denken aan rangonderscheidingstekens van de brandweer.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Re: Onbekende rangstrepen
Hardstikke bedankt voor deze info! Hiermee ben ik alweer een stukje verder geholpen. Ze staan op de nominatie om te worden verkocht. Maar voordat ik dat doe wil ik wel eerst weten waarmee ik te maken heb. Niet dat ik achteraf spijt ga krijgen als blijkt dat het in mijn collectie had gepast.