En deze Russische vrijwilliger is ook wel apart:

Zal morgen nog wat foto's posten van gecamoufleerde scharfschütze.
inderdaad, dat is ook al gezegd geweest, maar je hebt gelijk.matthewGrunn schreef:op foto 3 hebben ze nederlandse hemburg vast?
Nou echt bewijs heb ik niet natuurlijk, maar sommige foto's zijn zo verschrikkelijk scherp. Ik heb wel eens vaker foto's gezien van reenactment die zwartwitgemaakt waren, die zagen er overtuigend uit maar waren het net niet omdat ze zo scherp waren..killingspree schreef:Welke foto's en waarom niet Nick.
zou best kunnen hoor, maar een verklaring zou dan wel op zijn plaats zijn.
Dat komt omdat dat meestal ingescande foto's; originele foto's hadden meestal al 16 megapixels, en waren haarscherp bij de juiste instellingen en camera.Nick U schreef:Nou echt bewijs heb ik niet natuurlijk, maar sommige foto's zijn zo verschrikkelijk scherp. Ik heb wel eens vaker foto's gezien van reenactment die zwartwitgemaakt waren, die zagen er overtuigend uit maar waren het net niet omdat ze zo scherp waren..killingspree schreef:Welke foto's en waarom niet Nick.
Bij sommige foto's herken ik dit. Het zegt natuurlijk niets maar het wekt een vermoeden bij mij dat sommige geen originele wo2 foto's zijnNiks mis mee overigens hoor.
Leuk! Wat zou zo'n ragebol waard zijn
[Limburgse boer]Kost det? Zoe 'n schiefke?[/Limburgse boer]killingspree schreef:schijnt toch wat weinig belangstelling voor te zijn.
is niet erg verder, had er meer van verwacht.
Van foto's geplaatst op het Internet kan soms moeilijk worden gezegd of dat ze ten tijde van WOII zijn gemaakt of niet. Zo'n foto moet je in werkelijkheid beoordelen en niet vanaf een beeldscherm. Ten tijde van WOII (en al vroeger zelfs) konden er wel degelijk haarscherpe foto's worden gemaakt. Men maakte in die tijd nog veelal gebruik van reportagecamera's. Deze camera's gebruikte bijvoorbeeld 120 film (6x6 of 6x9 cm. negatieven) of een nog groter filmformaat (bijvoorbeeld vlakfilm 10,2x 12,7 cm.) waarmee je scherpere foto's kan maken dan het bekende kleinbeeld (2,4 x 3,6 cm negatieven). Doordat je het grotere negatief in verhouding met kleinbeeld negatieven minder behoeft uit te vergroten krijg je scherpere afdrukken.Nick U schreef:Nou echt bewijs heb ik niet natuurlijk, maar sommige foto's zijn zo verschrikkelijk scherp. Ik heb wel eens vaker foto's gezien van reenactment die zwartwitgemaakt waren, die zagen er overtuigend uit maar waren het net niet omdat ze zo scherp waren..killingspree schreef:Welke foto's en waarom niet Nick.
Bij sommige foto's herken ik dit. Het zegt natuurlijk niets maar het wekt een vermoeden bij mij dat sommige geen originele wo2 foto's zijnNiks mis mee overigens hoor.