Hier bij een camo die voor de niet "kenners" of geïnteresseerde wellicht leerzaam kan zijn.
Ik post hier een camo helm die wellis waar niet in de aller beste staat is maar compleet zoals "gevonden". ( Niet door mij zelf ).
De helm vertoont een paar zeer goede eigenschappen waar uit blijkt dat deze helm nog nooit uit elkaar is geweest en period van camo is voor zien ( dit is iets lastiger maar staat hier onder beschreven )
Eerst een paar foto's van de helm zelf.
een mooie groen / bruin-rood gecamoufleerde 2 tone met een bruin kinriempje en zonder decal.

de liner, zeer goede staat, volledig touwtje en naam in de liner.

and now, the learning part.
wat aan deze helm erg positief is is dat het kinriempje de zelfde verf sporen heeft als de helm / binnen kant zelf.
( foto's zijn helaas iets donker, sorry )

Ook de liner band ( ijzere rand die het leder werk op de plaats houd ) heeft de zelfde sporen van camo verf.

vage naam in de liner... ( niet echt leesbaar )

zelfde situatie, mooie camo paint op de liner band.

rivetten zijn nog nooit van de plaats geweest ( zichtbaar aan de roest om de washer (schijfje) en de perfect rechte pootjes )

roest plekken zijn niet ieders wens maar zeggen vaak heel veel over de staat en de vind plek van de helm

dit is altijd een gevaarlijk punt, er word wel eens gezegd dat camo met beschadigingen er onder geen goede tekenen zijn, maar heel vaak werden "zwaar" beschadigden helmen op nieuw van camo of verf voorzien.

so called, paint chips, af gebrokkelde / gesprongen stukjes verf.

tja en de laatste... do I need to say more, lijkt me duidelijk dat dit geen curry is geweest.

Bedankt voor het bekijken en uiteraard vragen staat vrij !