Het is al een tijdje geleden dat ik wat geplaatst heb over mijn collectie of verzameling, dat is niet voor niets geweest. Van wege de drukte met me werk en thuis situatie is mijn interesse in het verzamelen langzaam weg gekropen, en heb des tijds besloten mijn collectie te verkopen. Maar natuurlijk ebt de intersse nooit helemaal weg. Ik heb in een relatief korte tijd me complete verzameling aan een persoon kwijt kunnen doen, en heb er nog erg netjes op verdiend al zeg ik het zelf. Sinds de tijd dat ik gestopt ben met verzamelen heb ik eigenlijk altijd de fora wat in de gaten gehouden, en op een gegeven moment begint het toch weer wat te kriebelen om een mooi verzamelobject te kopen. Ik heb me wat verdiept in de wapens van de Heer, en had al snel weer een mooie k98 in huis, sindsdien is er nog een k98 bij gekomen en nog een hoop k98 gerelateerde items. Daarom wil ik nu graag mijn 'collectie' met jullie delen.
De eerste k98 is een DOT 1945'er, met gefosfateerde grendel, niet gelamineerde kolf, en slecht afgewerkte las naden op het wapen zelf. Jammer genoeg niet nummer gelijk en wel door gebruikt. Maar aangezien het een 45'er was kon ik hem niet aan me voor bij laten gaan. Het is de onderste van de eerste 3 foto's. Daarna komt de BYF uit '44. De bovenste op de foto's. Achter de BYF44 zit nog een leuk verhaal, ik ben de derde eigenaar en hij komt uit de omgeving, de vorige eigenaar is op gepakt met 14 mausers in huis, enkele mausers waren nog scherp, waaronder deze die hij als erfenis gekregen heeft samen met nog 2 wapens, hij is sinds 12 januarie '09 onklaar, jammer genoeg

Bij beide wapens heb ik de papieren.

de DOT 45

de BYF 44

de SS markering